قرارداد تاسیس بزرگ‌ترین شرکت انتشار یافتناتی جهان امضاء شد

فروردین ۱۴۰۳

شرکت‌های برتلزمان و پیرسون قرارداد ایجاد بزرگ‌ترین انتشار یافتناتی جهان را که نام ˝پنگوئن راندوم هاوس˝ را یدک می‌کشد، با هدف رقابت با شرکت‌های اینترنتی و حضور بیشتر در بازارها‌ی در حال رشد، امضاء کردند.

به گزارش هنرآنلاین، سرانجام دو شرکت انتشار یافتناتی برتلزمان و پیرسون با امضاء یک قرارداد تصمیم خود مبنی بر ایجاد بزرگ‌ترین شرکت انتشار یافتناتی جهان را عملی کردند. این دو شرکت قدرتمند امیدوارند که بتوانند از این طریق در آینده با شرکت‌های اینترنتی چون آمازون، اپل و گوگل رقابت کنند.

بنابر این گزارش، در سال‌های اخیر شرکت‌های اینترنتی سبب کاهش درآمد انتشار یافتناتی‌های سنتی و ورشکستگی شماری از آنها شده‌اند. برتلزمان و پیرسون همچنین امیدوارند که با شرکت تازه بخشی از بازارهای‌ در حال رشد، از جمله برزیل، چین و هندوستان را تسخیر کنند. توماس رابه، مدیر عامل برتلزمان گفته: ما با این اشتراک مساعی قادر به سرمایه‌گذاری بیشتر و مؤثرتر خواهیم بود.

سرپرستی شرکت تازه را مارکوس دوله در حالی برعهده می‌گیرد که از سال ۲۰۰۸ میلادی مدیر شرکت انتشار یافتناتی راندوم هاوس، وابسته به برتلزمان است. همچنین ۵۳درصد شرکت “پنگوئن راندوم هاوس” با ۱۰هزار کارمند و درآمدی حدود ۳ میلیارد یورو، متعلق به برتلزمان است و ۴۷ درصد آن به شرکت بریتانیایی پیرسون تعلق دارد.

به نوشته دویچه‌وله، مقر اصلی شرکت تازه نیویورک خواهد بود. تاکنون فعالیت‌های شرکت‌های راندوم هاوس و پیرسون در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، آمریکای جنوبی، اسپانیا، چین و آفریقای جنوبی از این شهر هدایت می‌شد.

نخستین بار در اکتبر سال قبل روزنامه فایننشال تایمز که وابسته به شرکت پیرسون است خبر ایجاد شرکت پنگوئن راندوم هاوس را منتشر کرد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.