قرار گرفتن شیر در سبد خانوار نیاز به فرهنگ سازی دارد


قرار گرفتن شیر در سبد خانوار نیاز به فرهنگ سازی دارد

۱۳:۲۸ (سه شنبه ۲۳ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

استفاده از شیر در سبد غذایی خانوار باید افزایش یابد و همانطور که برای تغییر فرهنگ استفاده از روغن مایع به جای جامد فرهنگ سازی شد،باید برای استفاده از شیر و فرآورده های آن نیز فرهنگ سازی کرد.

 قائم مقام وزیر در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن بیان این مطلب در «همایش نقش مصرف شیر و فرآورده های آن در سلامتی» با اشاره به نقش مهم فرهنگ سازی در استفاده از شیر و فرآورده های لبنی،افزود: با اطلاع رسانی به موقع و هدفمند می توانیم استفاده از این ماده غذایی را در سبد خانواده افزایش داده و در راستای ارتقای سلامت گام برداریم.

دکتر مجید رمضانی اظهار داشت: باید بتوانیم با مدیریت صحیح، راهکار اساسی برای تبیین اهمیت شیر و فرآورده های آن در کنترل و پیشگیری از ابتلا به امراض و نارسایی های مختلف بدن بیاندیشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شیر و فرآورده های آن نقش بسیار موثری در پیشگیری از بسیاری از امراض از جمله پوکی استخوان دارند که در صورت استفاده از شیر می توان علاوه بر افزایش تراکم بافت استخوانی، از کوچک شدن و پوکی استخوان نیز جلوگیری کرد.

دکتر رمضانی در پایان شیر مادر را غذایی کامل برای نوزاد عنوان کرد و افزود: وجود ویتامین ها،پروتئین ها و مواد و املاح مختلف،این ماده غذایی را از سایر غذاها متمایز ساخته است.


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.