قشقاوی خبرداد: احضار سفیر عربستان سعودی از سوی وزارت خارجه ایران

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه درباره اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان از مذاکرات مربوط به پیش نویس موافقتنامه استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی گفت: این که وی از این موضوعات اظهار بی اطلاعی کرده است، جای تعجب دارد.

قشقاوی در پاسخ به سووالی درباره اظهار بی اطلاعی سخنگوی وزارت خارجه عربستان افزود: بهتر است ایشان به سوابق موجود در وزارت خارجه و وزارت دادگستری عربستان مراجعه کنند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، حسن قشقاوی قشقاوی اضافه کرد:‌ علاوه بر پیش نویس موافقنامه استرداد مجرمین بین دو کشور، دو پیش نویس دیگر در رابطه با معاضدت قضایی و انتقال محکومین به حبس مذکور در سفر شیخ ‘عبدالله بن محمد آل الشیخ’ وزیر دادگستری سابق عربستان به تهران مورد بررسی و مذاکره طرفین قرار گرفت.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: این دو پیش نویس از مجاری رسمی به طرف سعودی ارایه شده اما به رغم پیگیری های مکرر کما کان بی پاسخ مانده است .

قشقاوی درباره آخرین وضعیت زندانیان ایرانی در عربستان نیز گفت: این موضوع همچنان به طور جدی در دستور کار وزارت امور خارجه و نمایندگی ما در ریاض قرار دارد .

وی در ادامه افزود: متاسفانه به رغم پیگیری های متعدد برای روشن شدن وضعیت اعدام شدگان و اطلاع رسانی در مورد سایر زندانیان، دولت سعودی با نادیده گرفتن مسوولیت و تعهدات بین المللی خود همچنان درخواست های طرف ایرانی را بدون پاسخ گذارده و تاکنون موافقت خود را با درخواست اعزام هیات کنسولی جمهوری اسلامی ایران به ریاض اعلام نکرده است.

قشقاوی افزود: در همین ارتباط روز شنبه گذشته سفیر عربستان درتهران به وزارت امور خارجه احضار و نسبت به تعلل طرف سعودی در این زمینه وی اعتراض شد.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.