«قصه‌های شیرین ایرانی» در آستانه انتشار

چهارشنبه ۲۴ خرداد – ۰۴:۰۴:۱۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ۹اثر ازمجموعه «قصه‌های شیرین ایرانی» که در آن قصه‌ها و شعرهای شاعران بزرگ برای کودکان روایت شده است به زودی توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا، این کتاب‌ها شامل بوستان سعدی٬ مثنوی معنوی٬قابوس نامه٬مرزبان‌نامه٬کلیه و دمنه٬هزار و یک شب٬ گلستان سعدی٬ هفت اورنگ و جوامع الحکایات می‌باشند که به ترتیب سپیده‌خلیلی٬حسین فتاحی٬مجیدملامحمدی٬محمدرضا شمس٬ مژگان شیخی٬زهرا حیدری٬ فرهاد حسن زاده٬ جعفر ابراهیمی شاهد و مهری ماهوتی برای کودکان به صورت داستان بازنویسی کرده‌اند.
حسین فتاحی سرپرست این پروژه هدف از گردآوری این مجموعه را آشنایی کودکان با بزرگان شعر و ادب پارسی خوانده٬ در این باره اظهار داشت: مهمترین هدف این بوده که کودکان با شاعران و نویسندگان بزرگ فارسی و آثار آن‌ها آشنا شده٬ بازنویسی آثار آنها را بخوانند تا در آینده با علاقه‌مندی به اصل کتاب‌ها رجوع کنند.
وی ادامه داد: هر ملتی نیاز دارد که با گذشته خود ارتباط داشته باشد لذا یکی از ریشه‌های این گذشته، ریشه فرهنگی است و لازم است کودکان با ریشه‌های فرهنگی خودشان و شاعران و نویسندگان بزرگ آشنا شوند.
فتاحی همچنین به انتخاب نویسندگان برای این پروژه اشاره کرده٬ افزود: سعی شده کسانی انتخاب شوند که با زبان٬ فضا و ذهن کودک آشنایی داشته باشند تا برگردانی که از آثار صورت می‌گیرد کاملا متناسب با زبان و زمان کودک باشد. نویسندگان علاوه براینکه باید داستان منظوم را به نثر برگردانند، باید این اثار را به زبان کودکان به نگارش درآورند تا دیگر کودک نیاز به معنی کردن و مراجعه به فرهنگ لغت نداشته باشد و خودش بتواند قصه‌ها را خوانده٬ به عمق داستان‌ها پی‌ببرد.
فتاحی در ادامه درباره مشترکات این مجموعه ۳۰ جلدی نیز گفت: سعی شده کلیه آثار برای بچه‌های دبستانی بازنویسی شود٬ همچنین نثر ساده٬ صفحات هماهنگ و آماده‌سازی روی جلد از ویژگی‌های مشترک این ۳۰ جلد است.
وی همچنین از ادامه تولید این مجموعه سخن گفته٬تصریح نمود: در مرحله دوم از بهمن ماه سال گذشته ۲۰ کتاب دیگر را از جمله بهارستان جامی، تاریخ بیهقی، گرشاسب نامه، الهی نامه، منطق الطیر عطار، مصیبت نامه، سیاست نامه، فیه ما فیه، سمک عیار، جامع التمثیل، سندباد نامه، لطایف التواریخ و … را برگزیدیم و این بار با همکاری ۲۰ نویسنده در حال نگارش آن ها به زبان کودک و نوجوان هستیم.
این نویسنده با بیان اینکه نگارش چند کتاب این مجموعه پایان یافته است، افزود: طبق قرارمان نویسندگان تا پاییز امسال کار نگارش همه داستان‌ها را به پایان می‌رسانند و آثار برای ویرایش و تصویرگری و انتشار به دفتر ادبیات کودک و نوجوان و انتشارات سوره مهر تحویل داده می‌شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۳۱۶۰۴۱۳۷۰۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.