قصه‌های غرب وحشی از دماغ خیس تا گربه در جوراب زنانه

به گزارش خبرآنلاین، «قصه‌های غرب‌وحشی» که از زمان انتشار با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، یک مجموعه ‌پنج‌جلدی شامل «به دنبال دماغ خیس»، «مرغ سوخاری برای جنازه»، «عزیزم چه رنگی بپوشم»، «‏‏گربه در جوراب زنانه» و «با تخم مرغ مهربان باش» است‌. «به دنبال‌ دماغ‌خیس» به عنوان جلد اول از این مجموعه، یک طنز فانتزی است ‌که شخصیت‌های آن تعدادی‌ گربه‌ می‌باشند. این‌ گربه‌ها در فضای وسترن ماجراهایی را می‌آفرینند ‌که برای‌ مخاطب ‌نوجوان تازه و غیرمنتظره است. «عزیزم چه رنگی بپوشم» عنوان جلد چهارم این مجموعه است که ماجرای یک گربه کلانتر را که عاشق شده است را روایت می‌کند. گربه از کلانتر می‌خواهد که برای مبارزه با حریف در شهر بماند اما کلانتر در دوراهی علاقه و بیم جان خود مانده است.

بنابراین گزارش، «گربه در جوراب زنانه» نیز داستان گربه‌هایی است که از بانک سرقت می‌کنند و برای پنهان کردن چهره‌شان جوراب زنانه روی صورت می‌کشند، البته در دزدی آخر چون جوراب زنانه گران بوده است از خریدش منصرف شده‌اند و بدون پنهان کردن چهره وارد بانک می‌شوند. «مرغ سوخاری برای جنازه» نیز ماجرای یک کلانتر بازنشسته است که هنوز توی ننوی زمان بچگی‌اش می‌خوابد. مادربزرگ کلانتر محکوم به حبس ابد افتخاری به خاطر یک عمر خلافکاری کلانتر گربه‌ای که همیشه ساده‌ترین راه‌حل‌ها را پیدا می‌کند و … مجموعه اتفاقاتی که برای کلانتر اتفاق می‌افتد نیز در «با تخم مرغ مهربان باش» آمده، در این کتاب کلانتر درگیر ماجراهایی می‌شود و با طمع کاری و خودخواهی سعی می‌کند این ماجراها را پیش ببرد.

این مجموعه آثار تمام ویژگی‌های دنیای غرب وحشی را از گاو چران‌ها، سرقت، تیراندازی، تقابل خیر و شر، تصاحب زمین تا بچه‌های بی‌سرپرستی که رها شده‌اند به تصویر می‌کشد. شفیعی درباره این مجموعه می‌گوید: قصه‌های غرب‌وحشی صرفا یک انتخاب ‌است؛ انتخاب یک فضای نسبتا تازه برای انجام یک کار تازه وگفتن قصه‌ و چرا فضا به این نحو است به علاقه من برمی‌گردد. شفیعی طنز را یک نوع برداشت از زندگی می‌داند‌ و معتقد است یک جنبه هنر سرگرمی آن است و طنز هم به عنوان یک هنر باید از این ویژگی برخوردار باشد.

آنطور که سایت سوره مهر نوشته در قسمتی ‌از‌ کتاب «به دنبال‌دماغ‌خیس» می‌خوانیم: … با شنیدن این حرف فرفره با تمام سرعت ‌حرکت ‌کرد (یعنی با بالاترین شتاب ممکن شلیک شد) آنها دیوار چوبی هتل را سوراخ کرده بودند و از آن رد شده بودند … و حالا درست جلوی پیشخوان قرار داشتند. آقای هتلدار که سرش روی دفتر صورت حساب‌ها بود گفت: «هی پسر بیا چمدونای آقا را بگیر … به شهر ما خوش اومدین … اگه امکان داره اسبتون چند لحظه بیرون منتظر باشه…»

ساکنان تهران برای تهیه این مجموعه کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب ها را تلفنی سفارش بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.