«قصه‌های هزار و یک شب» در ۱۰ جلد به دست بچه‌ها رسید

به گزارش خبرنگار مهر، این مجموعه ۱۰ جلدی همانطور که از نامش پیداست قصه‌های هزار و یک شب را به زبانی ساده و تصویری برای بچه‌ها روایت می‌کند.

تصویرگری این مجموعه را فرهاد جمشیدی انجام داده و کتاب‌ها به صورت تمام رنگی منتشر شده و گرافیک کتاب به گونه‌ای است که در نگاه نخست بچه‌ها را جذب خود می کند.

ماهیگیر و دیو،حکیم رویان و ملک یونان، شاهین و پادشاه، علاالدین و چراغ جادو، جزیره‌ای که نهنگ بود، دره الماس‌ها، بچه شیر و آدمیزاد، چشمه جادویی، دراج و لاک‌پشت‌ها، قاضی پنج ساله عنوان جلدهای مختلف مجموعه هستند.

در بخشی از کتاب «چشمه جادویی» که جلد هشتم مجموعه است، می خوانیم: کاروان راه افتاد. شاهزاده و وزیر جلوتر از دیگران می‌رفتند. وزیر که آدم بدجنسی بود، نمی‌خواست شاهزاده به همسرش برسد و این ازدواج سر بگیرد. دنبال نقشه‌ای بود که هر طور شده این ازدواج را به هم بزند. او فکر کرد و عاقبت نقشه‌ای کشید.

در بین راه چشمه‌ای بود که خاصیت عجیبی داشت. اگر مردی از آب چشمه می‌نوشید به صورت زن درمی‌آمد. وزیر بدجنس، شاهزاده‌ی جوان را کنار این چشمه برد. شاهزاده‌ی بیچاره که از همه جا بی‌خبر بود، کنار چشمه نشست و از آب چشمه نوشید و در همان لحظه به صورت زن لاغری درآمد.

در بخشی از داستان «ماهیگیر و دیو» می‌خوانیم: دیو گفت: من در زمان حضرت سلیمان (ع) زندگی می‌کردم، او از من خواست به خدا ایمان بیاورم، اما قبول نکردم/ سلیمان هم مرا در این خمره زندانی کرد و به دریا انداخت. ۷۰۰ سال که گذشت، با خودم گفتم: اگر کسی مرا آزاد کند، هر آرزویی داشته باشد برآورده می‌کنم، اما کسی پیدا نشد و مرا آزاد نکرد.

۷۰۰ سال دیگر گذشت، با خود گفتم اگر کسی مرا نجات دهد، تمام گنج‌های روی زمین را پیدا می‌کنم و به او می‌دهم، اما باز هم کسی پیدا نشد که مرا آزاد کند و نجات دهد. ۴۰۰ سال دیگر هم گذشت، این بار با خود گفتم: اگر کسی مرا نجات دهد، او را می‌کشم البته هر طور که خودش بگوید، حالا بگو چطوری تو را بکشم؟ …

فتاحی داستان‌های هزار و یک شب را برای مخاطب امروزی و گروه سنی ب و ج ساده کرده و در حجم کم ارائه داده و والدین می‌توانند با خواندن این آثار برای بچه‌هایشان آنها را با بخشی از ادبیات کهن ایران زمین آشنا کنند.

بر اساس داستان‌های هزار و یک شب انمیشین‌ها و فیلم‌های مختلفی ساخته شده است ولی لذت خواندن داستان‌ها همیشه چیز دیگری است.

هر جلد از این مجموعه در شمارگان ۲۲۰۰ نسخه و قیمت هزار تومان منتشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.