قطر از موافقت اولیه حماس با توافق آزادی اسرا خبرداد

وزیر خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که دوحه پاسخ مثبتی از حماس در مورد توافق آزادی اسرا دریافت و این پاسخ قطر را خوشبین کرده است.

قطر از موافقت اولیه حماس با توافق آزادی اسرا خبرداد

به گزارش ممتاز نیوز، وزیر خارجه قطر در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که دوحه پاسخ مثبتی از حماس در مورد توافق آزادی اسرا دریافت و این پاسخ قطر را خوشبین کرده است.

درحالیکه پیش از این حماس از تحویل پاسخ پیشنهاد پاریس به قطر و مصر خبر داده بود، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تشریح کرد: ما یک پاسخ از حماس در رابطه با چارچوب توافق دریافت کردیم. این پاسخ شامل نظراتی است، اما در کل سمت و سوی مثبتی دارد. ما خوشبین هستیم و پاسخ‌مان را برای اسرائیل فرستادیم.

نخست وزیر قطر همچنین تاکید کرد که به نفع مذاکرات نیست که در مورد جزئیات اطلاع رسانی کنیم اما پیشرفتی وجود دارد.

جنبش حماس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از مشورت با رهبری جنبش و جناح‌های مقاومت، پاسخ خود درباره چارچوب پیشنهاد پاریس را اطلاع قطر و مصر رسانده است.

این گروه تاکید کرده است: برای تضمین آتش بس جامع، پایان دادن به تجاوز، رفع محاصره و تبادل اسرا با روحیه مثبت با این پیشنهاد برخورد کردیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در این کنفرانس خبری مشترک گفت: ما در حال بررسی پاسخ حماس هستیم و من فردا در این مورد با اسرائیلی‌ها گفتگو خواهم کرد.

وی افزود: کار زیادی باید انجام شود اما آمریکا همچنان باور دارد که یک توافق ممکن است.

در همین راستا و پیش از دیدار بلینکن با نخست وزیر قطر، وی با تمیم بن حمد آل ثانی درباره آزادی اسرا و وقفه جنگی رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: بلینکن و امیر قطر درباره تلاش‌های ادامه‌دار برای آزادی اسرا از غزه و برقراری وقفه جنگی بشردوستانه گفتگو کردند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.