قطر مشعل را تهدید به اخراج از دوحه کرد!

۱۹اردیبهشت،

ممتازنیوز: حکام دوحه، مقامات ارشد جنبش حماس را تهدید کرده اند که اگر به اظهارات خود دربارهٔ تحرک قطر درخصوص طرح تازه عربی (برای فروش فلسطین) ادامه دهند، باید خاک قطر را ترک کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزدیک به جنبش حماس به “المنار” گفتند: در این تهدید آمده است که هرکس سخنی علیه این طرح عربی به زبان بیاورد باید ساک خود را ببندد و دوحه را فورا ترک کند.

نقش قطر در طرح اعراب برای حل مسئله فلسطین، نسخه اصلاح شده طرح صلح عربی از سوی امیر قطر، حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی و به رسمیت شناختن دولت یهودی سبب از سرگیری اختلافات داخلی بین رهبران جنبش حماس شده است.

این منابع خاطرنشان کردند که بعضی رهبران حماس در قطر در تماس با مقامات مصر از آنها خواسته اند که اجازه دهند با عبور از خاک مصر به نوار غزه بازگردند.

 برخی رهبران حماس نیز به اقامت در شیخ نشین قطر که بازوی رژیم صهیونیستی و آمریکا محسوب می گردد، اعتراض کرده اند و بعضی از آنها قطر را به مقصد سودان و مصر ترک کرده اند و از آنجا به نوازه غزه بازگشته اند.

برخی منابع فاش کردند که در دیدارهای اخیر رهبران جنبش حماس مشاجره هایی درخصوص اقامت اعضای دفتر سیاسی این جنبش در دوحه ملاحظه شده است و این منابع به نقل از نزدیکان این جنبش خاطرنشان کرده اند  که رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این دیدارها از “محمد الزهار” از اعضای ارشد حماس خواسته است که سفر به تهران را کاهش دهد زیرا به قول وی این امر به تشدید تنگنای این جنبش منجر می گردد.

از سوی دیگر الزهار در پاسخ به این درخواست مشعل گفته است که تنگنا و فشار واقعی ناشی از باقی ماندن رئیس دفتر سیاسی حماس در شیخ نشین قطر است نه در سفر وی به تهران.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.