قطع دست جوان کارگردر چرخ گوشت صنعتی/ واژگونی کامیون ده چرخ

به گزارش خبرنگارمهر،در یک حادثه تلخ، دست کارگر جوانی به طرز دلخراشی در میان چرخ گوشت صنعتی قطع شد.

این کارگر ۱۸ ساله که سجاد – م نام دارد درحالی که در آشپزخانه مشغول تمیز کردن چرخ گوشت بزرگ آشپزخانه بود در اثر بی احتیاطی دچار حادثه شد و ناگهان دست چپ وی به داخل چرخ گوشت فرو رفت.

وقوع حادثه در ساعت ۰۸:۱۶ دقیقه صبح امروز به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۷۳ هم چنین نجاتگران گروه ۱۳ این سازمان به محل حادثه در حوالی پل سید خندان روانه شدند.

علی اصغر سعادتمندی افسرآماده منطقه یک آتش نشانی تهران دراین باره اظهار داشت: آتش نشانان تحت نظارت عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه ، قسمتی از چرخ گوشت را که دست کارگر در آن گیرکرده بود جدا کرده و به همراه مصدوم که از ناحیه دست چپ به شدت دچار خونریزی شده بود به بیمارستان امام خمینی( ره) منتقل کردند.

وی افزود: نجاتگران آتش نشانی دراتاق عمل بیمارستان تحت نظارت پزشکان متخصص، بعد از بیهوشی مصدوم، در عملیاتی حساس وطاقت فرسا که حدود ۵ ساعت بطول انجامید، دست این پسر جوان را از میان چرخ دنده های چرخ گوشت آزاد کرده و وی را برای مداوا تحویل عوامل پزشکی بیمارستان دادند.

سعادتمندی با اعلام این که این شخص تنها یک هفته بود که به عنوان کارگر در این مکان مشغول کار بود، در مورد چگونگی بروز حادثه تصریح کرد: این کارگر در حالیکه دوشاخه برق این چرخ گوشت هم چنان متصل به پریز برق بود مشغول به تمیز کردن آن شد که ناگهان این وسیله بکار افتاد و دست چپ او به داخل چرخ گوشت کشیده شد.

وی علت وقوع این حادثه را عدم رعایت موازین ایمنی به هنگام کار اعلام کرد و افزود: متاسفانه دراین حادثه تمام دستاین پسر جوان تا مچ به طور کامل قطع و دچار لهیدگی شد.

تخریب غیر اصولی باز هم حادثه آفرید

۲ کارگری که به هنگام تخریب ساختمان قدیمی در زیر آوار مدفون شده بودند با حضور به موقع آتش نشانان نجات یافتند.
در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ و در خواست کمک از آتش نشانان، بیدرنگ زنگ ایستگاه ۳۱ و نجات ۹ ساعت ۱۲:۴۲ دقیقه ظهر امروز به صدا در آمد و آتش نشانان به سمت محل حادثه واقع در منطقه نیروی هوایی، خیابان اول اعزام شدند.

حمیدرضا فرهاد توسکی رئیس ایستگاه ۳۱ آتش نشانی که در محل حضور داشت، دراین مورد گفت: عده ای ازکارگران مشغول تخریب یک ساختمان ۳ طبقه به مساحت ۱۲۰ متر مربع بودندکه ناگهان بخشی ازآن بر روی کارگران فرو ریخت.
وی افزود: به گفته شاهدان، به هنگام ریزش آوار کارگران به سرعت از محل گریختند ولی دو نفر از آنها موفق به فرار نشده و زیر خروارها سنگ و آجر مدفون شدند.

توسکی تصریح کرد: آتش نشانان ابتدا به ایمن سازی محل پرداخته و سپس شروع به جستجو در زیر آوار کردند که خوشبختانه در کمترین زمان ممکن توانستند این دو کارگرافغانی به نام های یاسین ۲۳ ساله و صادق ۳۷ ساله را پس از تلاش فراوان از زیر آوار خارج کرده و نجات دهند.

رئیس ایستگاه ۳۱ آتش نشانی علت وقوع این حادثه را تخریب غیر اصولی ذکر کرد و افزود:آتش نشانان با استفاده از برانکارد این دو کارگر را که به شدت دچار مصدومیت شده بودند به بیرون از محل تخریب منتقل کرده و سپس برای اعزام به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند.

سرعت بالا حادثه ساز شد

برخورد شدید خودروی زانتیا با جدول خیابان، تنها خسارت مالی بر جای گذاشت.ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران ساعت ۱۶:۲۳ دیروز با دریافت خبر برخورد یکدستگاه خودروی سواری با جدول کنار گذر در بلوار کوثر، تقاطع ده حقی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۲۴ را به محل حادثه اعزام کرد.

جمشید غمامی فرمانده آتش نشانان گفت: بر اثر شدت برخورد خودرو سواری با جدول بتونی، هر دو چرخ سمت راست آن جدا شد و بنزین خودرو نیز به بیرون نشت پیدا کرد که هر لحظه احتمال می رفت دچار آتش سوزی شود.

وی افزود: به رغم شدت تصادف هیچ یک از سرنشینان خودروی زانتیا صدمه ای ندیدند و فقط خسارت مالی ببار آمد.

غمامی در مورد عملیات امدادرسانان اظهار داشت: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل با قرار دادن علائم هشدار دهنده و قطع برق خودرو از بروز آتش سوزی در این وسیله نقلیه جلوگیری کردند.

راننده کامیون واژگون شده راهی بیمارستان شد

واژگونی کامیون ده چرخ حامل قرقره های کابل در جاده ورامین، مصدومیت راننده آن را در پی داشت.ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ساعت ۰۷:۴۹ دقیقه صبح امروز با دریافت خبر واژگونی یک خودروی سنگین در جاده ورامین، به سمت کهریزک، بعد از پل فیروزآباد بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۸۶ ونجات ۲ را به محل حادثه اعزام کرد.

علیرضا چراغی معاون عملیات منطقه ۲ سازمان آتش نشانی تهران درباره این حادثه گفت: کامیون بنز ده چرخ حامل بار قرقره های کابل برق هنگام حرکت، ناگهان به سمت شاگرد واژگون شد.

چراغی افزود: در پی این حادثه تعدادی از قرقره های بزرگ از داخل بار کامیون به بیرون پرت شده و در سطح جاده به حرکت درآمدند ولی به هیچ یک از خودروهای عبوری برخورد نکرده و پس از طی کردن عرض جاده در حاشیه جاده متوقف شدند.
وی تصریح کرد: در جریان این حادثه راننده ۴۰ ساله این کامیون از ناحیه سر به شدت زخمی شد که توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

معاون عملیات منطقه ۲ سازمان درباره عملیات نیروهای آتش نشانی در این حادثه اظهار داشت: آتش نشانان به محض رسیدن با قرار دادن علائم هشداردهنده، قطع برق کامیون و ریختن خاک بر روی گازوئیل جاری شده در سطح بزرگراه نسبت به ایمن سازی صحنه حادثه اقدام کردند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.