قطع شبکه های ایرانی ازاینتلست

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین

جام جم آنلاین: شرکت ماهواره ای اینتلست به دستور دولت آمریکا پخش شبکه های ایرانی را از این ماهواره متوقف کرد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، به دستور دولت آمریکا، چندین شبکه ایرانی از روی ماهواره اینتلست که برای اروپا پخش می شد، حذف شد.

اداره کنترل داراییهای خارجی در آمریکا دستور داد تا شرکت ماهواره ای اینتلست کانالهای ایرانی از جمله سحر، جام جم، شبکه خبر و الکوثر را حذف کند. البته پرس تی وی در این فهرست قرار ندارد.

یوتلست نیز هفته گذشته پخش شبکه های ایرانی را متوقف کرد. مسئولان این شرکت گفتند این تصمیم را اتحادیه اروپا گرفته بود اما مسئولان اتحادیه اروپا به پرس تی وی گفتند که یوتلست این تصمیم را خودش گرفته است.

شواهد نشان می دهد لابی اسرائیلی فشارهای خود را بر شرکتهای ماهواره ای بین المللی بیشتر کرده است تا کانالهای ایران را حذف کنند.

شرکت یوتل ست نیز چندی پیش تحت فشار لابی آمریکایی صهیونیستی و به دنبال تقاضای شورای سمعی و بصری فرانسه (CSA ) با ادعای واهی، شرکت سرویس دهنده پخش ماهواره ی هات برد را از ارائه سرویس به شبکه های برون مرزی سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران منع کرد و این شرکت نیز در اقدامی غیرقانونی برخلاف تعهدات و قراردادهای فیمابین پخش صدا و تصویر شبکه های العالم، پرس تی وی، الکوثر، شبکه خبر ، سحر ۱ و ۲ ، جام جم ۱ و ۲ و شبکه قرآن را متوقف کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.