قطع مجدد پرس تی‌وی در آلمان

دادگاهی در آلمان با وجود دو رای صادره پیشین به نفع پرس تی‌وی، پخش برنامه‌های این شبکه خبری انگلیسی زبان را قطع کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،دادگاه عالی اداری ایالت باواریا می‌گوید که شبکه پرس تی‌وی نباید از خدمات ماهواره‌ای برای پخش برنامه‌های خود در آلمان استفاده کند.

این رای تعجب‌برانگیز درست دو ماه پس از آن صادر شده است که دادگاهی در مونیخ دو بار حکمی را صادر کرد که بر اساس آن پرس تی‌وی می‌تواند از ماهواره سس آسترا در این کشور برای پخش برنامه‌های خود استفاده کند.

اداره رسانه‌های مونیخ در ماه آوریل پخش برنامه‌های پرس تی‌وی را از این ماهواره قطع کرد. این نهاد ادعا کرد که شبکه پرس تی‌وی برای پخش برنامه‌های هود از ماهواره سس آسترال مجوز لازم را ندارد.

در پی این تصمیم، وکلای پرس تی‌وی نیز اقدام حقوقی علیه اداره رسانه‌های مونیخ انجام دادند و در پرونده پیروز شدند. اداره رسانه‌های مونیخ نیز در پی صدور رای دادگاه به نفع پرس تی‌وی، درخواست استیناف کرد اما دادگاه اداری مونیخ این درخواست را رد کرد.

این موضوع سپس به دادگاهی ایالتی در باواریا ارجاع داده شد که به قطع پخش پرس تی‌وی رای داده بود.

پرس تی‌وی می‌گوید که دولت آلمان در صدد ساکت کردن صدای این شبکه خبری جایگزین است.

همچنین، این شبکه می‌گوید، محدودیت‌های اعمال‌شده علیه فعالیت‌های رسانه‌ای شبکه پرس تی‌وی به دلیل پوشش گسترده مشکلات اقتصادی و اجتماعی در آلمان و همچنین مخالفت‌های مردمی علیه حضور نظامی آن کشور در افغانستان بوده است.

این در حالی است که پرس تی‌وی خشونت‌های جاری علیه خارجیان در آلمان را که در رسانه‌های آن کشور نادیده گرفته می‌شوند، پوشش ویژه‌ای داده است. از جمله این موارد می‌توان به پرونده شهیده حجاب مروا الشربینی اشاره کرد که به خاطر حجاب اسلامی خود در سال ۲۰۰۹ در دادگاه و در حضور قاضی با ضربات متعدد چاقو کشته شد.

پرس تی‌وی در آن زمان چندین مصاحبه با خانواده شربینی ترتیب داد تا واقعیت حادثه را برای جهانیان بازگو کند. پوشش آن شبکه از این واقعه و عواقب آن خشم دولت آلمان که یک تحریم رسانه‌ای کامل در مورد این پرونده اعمال کرده بود را برانگیخت.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.