قلعه‌ای با آجرهای آب شده + عکس

قلعه Zverev

قلعه Zverev

آثار باستانی از جمله مواردی هستند که همیشه در ذهن تاریخ باقی مانده و باعث افتخار ملتی هستند اما گاهی اوقات این آثار دچار حوادثی می شوند و پس از این حادثه تازه دیده می شوند و حتی شاید بسیار زیباتر از گذشته خود هم بشوند.

“قلعه Zverev” یکی از آثار باستانی و جالب روسیه است که در سال ۱۸۷۰ توسط مهندسی به همین نام ساخته شده است. این قلعه این روزهادر نابودی کامل است اما همین نابودی باعث شده تا بیشتر جذاب شود و بیش از پیش گردشگران را به خود جدب کند.

در گذشته و زمانی که افراد زیادی در این قلعه زندگی می کردند حادثه ای در قسمت آشپزخانه رخ داد و آتش به سرعت تمام قلعه را درنوردید. سرعت آتش بسیار زیاد بود و دمای آن به ۲۰۰۰ درجه سانتی گراد رسیده بود. این آتش در سال ۱۹۷۰ قلعه را نابود کرد ولی چیزی که باقی گذاشت بسیار شگفت انگیز بود.

شعله های آتش به حدی قدرت داشتند که تمام آجرهای سقف و دیوارها را آب کرده بودند. این حالت باعث شده است که هزارا آجر آب شده در نمای این ساختمان دیده شود و سقف آن بیشتر به غارهای یخی شباهت دارد که هزاران قندیل از آن آویزان شده است. ولی اینجا قندیل ها از جنس آجر هستند.

چهره قلعه بسیار جالب و البته ترسناک است به همین خاطر لقب “قلعه جهنی” را برای آن انتخاب کرده اند. سکوتی که معمولا تماشاگران در حین بازدید دارند جو ترس این مکان را چندین برابر می کند.

 قلعه Zverev Fort-Zverev3-550x366 قلعه Zverev

The post قلعه‌ای با آجرهای آب شده + عکس appeared first on .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.