قمار بزرگ ب ام و

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آیا سبب سقوط ارزش سهام ب ام و، سرمایه گذاری روی خودروهای برقی است؟

آیا سبب سقوط ارزش سهام ب ام و، سرمایه گذاری روی خودروهای برقی است؟خبر خوب برای ب ام و، رونق فروش خوردهای برقی و خبر بد، افت ارزش سهام است. این که آیا این دو به هم ربط دارند یا نه شاید فقط در حد یک تئوری باشد

خبراقتصادی;به گزارش پلاگین کارز، خبر خوب برای ب ام و، رونق فروش خوردهای برقی و خبر بد، افت ارزش سهام است. این که آیا این دو به هم ربط دارند یا نه شاید فقط در حد یک تئوری باشد. ظرف یک هفته نزدیک به ۵ درصد از ارزش سهام شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و سقوط کرد. البته شاید هم سبب افت ارزش سهام این شرکت اعلام پیش بینی سود فصل آینده باشد که کمتر از حد انتظار اعلام شده است. اگر هم اعلام پیش بینی سود سبب سقوط ارزش ب ام و باشد باز هم سبب اصلی به خودروهای الکتریکی برمی گردد چون سبب اعلام پیش بینی پایین فصل آینده به سرمایه گذاری ب ام و در بخش خودروهای الکتریکی برمی گردد.

ارنت الینگورست از تحلیل گران سهام در مؤسسه تحقیقاتی «استراتژی اند اینوستمنت» می گوید: دلایل نوسان ارزش سهام متعدد است و انگشت گذاشتن روی سبب اصلی، کاری بسیار دشوار و پیچیده است و همیشه هم درست از آب در نمی آید. شکی نیست که عده ای از سرمایه گذاران از این که ب ام و سرمایه گذاری سنگینی در بخش خودروهای الکتریکی خود آغاز کرده ناخرسند می باشند. الینگورست در یک مصاحبه تلویزیونی با بلومبرگ هم سرمایه گذاری ب ام و روی خودروهای الکتریکی را یک «قمار بسیار بزرگ» توصیف کرده است و هر چند هدف اصلی فائق آمدن بر معضل رعایت استانداردهای بسیار سخت گیرانه اروپا در خصوص آلاینده ها است اما واقعیت موجود این است که مصرف کنندگان به موتورهای احتراقی و بنزین سوز وفادار مانده اند و در حال حاضر از خودروهای برقی گریزانند و سرمایه گذاران علاقه ندارند سرمایه خود را جایی به کار بگیرند که مصرف کنندگان از آن گریزان می باشند.

امسال فروش خودروی i3 بسیار امیدبخش بوده و از سال آینده این خودروی الکتریکی را به بازار آمریکا هم عرضه خواهد کرد به همین سبب ب ام و به آینده خودروهای الکتریکی ایمان دارد. به گزارش بلومبرگ در اواسط ماه اکتبر امسال بیش از ۸ هزار دستگاه خودروی برقی i3 ب ام و ثبت سفارش شده است. این خودروی برقی حدود ۴۱ هزار دلار قیمت دارد در حالی که i8 هیبریدی سوپرکار ب ام و که با پریز برق هم قابل شارژ است حدود ۱۳۶ هزار دلار قیمت دارد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.