قندی ها مجوز افزایش سرمایه دریافت نکرده اند

چهارشنبه ۳۱ خرداد – ۰۲:۴۶:۲۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

از محل تجدید ارزیابی دارایی ها؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : هیچ شرکت قندی مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را از این سازمان دریافت نکرده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  امیر حمزه مالمیر شایعه اعطای مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به شرکت های قندی را رد کرد و افزود : سازمان بورس تنها برای بانک کارآفرین مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها صادر کرده است و شرکت دیگری این مجوز را از سازمان بورس دریافت نکرده است.
وی خاطر نشان کرد : سازمان بورس با افزایش سرمایه شرکت هایی از محل مازاد تجدید ارزیابی موافق است که بر روی سودآوری آنها موثر باشد.
مالمیر ادامه داد : به نظر می رسد، بانکداری تنها صنعتی باشد که بتواند از این مجوز برای سودآوری خود استفاده کند چرا که سرمایه پایه بانک ها با اعطای این مجوز تغییر می کند.  در این راستا نیز تنها مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بانک کارآفرین صادر شده است.
مدیر نظارت بر ناشران اوراق بهادار سازمان بورس اظهار داشت : برخی شرکت ها درخواست افزایش سرمایه از محل فوق را به این سازمان ارائه کرده اند اما با افزایش سرمایه این شرکت ها از محل فوق مخالفت شده است.
وی تغییر نکردن صورت وضعیت عملکرد مالی شرکت ها، افزایش زیان یا کاهش سودآوری شرکت ها در سال های آتی و کاهش قیمت سهم در بورس را از مهم ترین دلایل مخالفت سازمان بورس برای اعطای مجوز افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس اعلام کرد.
مالمیر خاطر نشان کرد : ممکن است سازمان بورس رویکرد دیگری نسبت به شرکت هایی که در بازار پایه حضور دارند، اتخاذ کند که این موضوع نیز باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
 
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۰۲۲۴۶۲۶۶۲۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.