قهرمانان تاج سر ما هستند،اما…

قهرمانان تاج سر ما هستند،اما…

جام جم آنلاین: دوستان عزیز،قهرمانان افتخارآفرین جملگی تاج سر ما هستند، اما هریک از آنان نیز باید متوجه مسوولیت خویش در قبال مردم باشند که صد البته مهر مردمی برای آنان با هیچ پاداشی قابل قیاس نیست .

دیروز مطلبی نوشته بودم تحت عنوان ” از پول پرستی ورزشکاران وطنی تا حرکت انسانی مسی ” که کلی کلیک خورده و عزیزان خواننده را وادار به واکنش و گذاشتن کامنت نموده بود که ابتدا لازم می دانم از کلیه آنان صمیمانه تشکر و قدردانی کنم ،اما بعد …

 دوستان عزیز! من هم همچون شما دغدغه ورزش دارم و حداقل به دفعات همپا با تیم ها و قهرمانان مختلف در تمرینات و میادین داخلی و خارجی ورزش حاضر شده و از نزدیک شاهد و ناظر تلاش ها و مرارت های بی وقفه ورزشکاران در راه کسب افتخار بوده ام . چه بسا پیش از آنکه تعدادی از همین ورزشکاران در عرصه ورزش ایران و جهان مطرح شوند برای آنان قلم زده و در بزرگی و مطرح شدنشان نقش کوچکی را عهده دار بوده ام .

 شاید شما دوست عزیزی که کامنت گذاشته اید ، مرا نشناسید ، حق هم دارید ، اما خدمت شما باید عرض کنم که اکنون سالهاست در این عرصه ایفای نقش می کنم و بدون حب و بغض و غرض و مرضی قلم زده ام ، تنها به این عشق که جوانان مستعد ایران عزیز برای مردم سرافراز کشور افتخار بیافرینند و شادی و غرور ملی را در جای جای ایران دامن بزنند .

 به قولی اگر مطلبی را نوشته ام و امضای خود را  با وجود تمام دوستی ها با جامعه ورزش اعم از مسوولان، مربیان و قهرمانان ، پای آن گذاشته ام  نه از برای شهرت که دیگر اقتضای سن و سال من نیست، بلکه از سر دلسوزی ورزش است که متاسفانه مسائل و مشکلاتش یکی دو تا نیست .

 شاید اگر غیر از این بود جوایز و پاداش های قهرمانی ورزشکاران امروز این همه زمانبر نمی شد که پیرو تورم موجود و به نوعی نصف شدن ارزش پاداش های اعلام شده ، اعتراض بحق قهرمانانی چون بهداد سلیمی را دامن بزند .
دوستان محترم ، همانطور که در یادداشت مورد اشاره نیز تاکید کرده بودم ، هر چقدر هم که برای قهرمانان این مرز و بوم هزینه کنیم و پول به پایشان بریزیم کم است چون شادی و خوشحالی دل یک ملت کلی ارزش دارد و نمی توان قیمتی بر آن گذاشت .

اما براستی مگر مدال گرفتن در المپیک را باید با ملاک پول و سکه ارزشگذاری کرد که چون از میزان آن درصدی کم شده ، حالا برای آن شرط  و شروط گذاشت ؟ اصلا شما بگویید مگر شاد کردن دل مردم را می توان قیمت گذاری کرد که ورزشکاری بخواهد برای آن متر بدست گرفته و بگوید چون فلان مقدار را نگرفته است ، او هم در مقابل در المپیک آنی نخواهد بود که باید باشد . حرف ما کلی است و تنها به بهداد سلیمی این جوان خوب و شایسته مازنی بر نمی گردد .

 بطور طبیعی او نیز آنجا که پای عزت و افتخار برای ایران و مردم پاک نهادش مطرح باشد ، از تمام وجود خود مایه خواهد گذاشت ، همان گونه که امثال شاهین نصیری نیا و حسین برخواه ها در راه افتخارآفرینی برای این مرز و بوم در عرصه رقابت های المپیک سیدنی و جهانی کانادا ،‌سلامت خود را به خطر انداخته و زیر پولاد سرد ، غیرت ایرانی را به رخ کشیدند .

دوستان عزیز ، قهرمانان افتخارآفرین جملگی تاج سر ما هستند ، اما هریک از آنان نیز باید متوجه مسوولیت خویش در قبال مردم باشند که صد البته مهر مردمی برای آنان با هیچ پاداشی قابل قیاس نیست . 

حجت اله اکبرآبادی 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.