قهرمان جهان هم بلیت برزیل گرفت/ اولین صعود بوسنی به جام جهانی و حذف تلخ دانمارک و ترکیه

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال جهان – مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ در قاره اروپا پایان یافت و چهره چهار تیم دیگر اروپایی در جام جهانی مشخص شد.

 به گزارش ممتاز پس از بازی های امشب حضور اسپانیا، روسیه، انگلستان و بوسنی در جام جهانی ۲۰۲۴ قطعی شد. بدین ترتیب ۹ تیم هلند، ایتالیا، بلژیک، آلمان، سوئیس، روسیه، انگلستان، اسپانیا و بوسنی به صورت قطعی در جام جهانی حضور خواهند داشت. چهره ۴ تیم دیگر اروپایی نیز پس از بازی های پلی اف ماه آینده مشخص می گردد. کرواسی، پرتغال، یونان، سوئد، فرانسه، اوکراین، رومانی و ایسلند ۸ تیم حاضر در مرحله پلی اف می باشند که قرعه کشی این مرحله روز یکشنبه هفته آینده برگزار می گردد. مبنای قرعه کشی نیز رده بندی فیفا در ماه قبل است و بنابراین کرواسی، پرتغال، یونان و سوئد در یک طرف و فرانسه، اوکراین، رومانی و ایسلند در سمت دیگر می باشند.

اما از نکات جالب توجه صعود بوسنی برای اولین بار به جام جهانی بود. بوسنیایی ها در دوره قبل با مربیگری بلاژوویچ به مرحله پلی اف رسیدند اما مغلوب پرتغال شدند. همچنین تیم دانمارک که بین تیم های دوم گروه های ۹ گانه ضعیف ترین عملکرد را داشت، از حضور در مرحله پلی اف محروم شد. ترکیه نیز بعد از اخراج فاتح تریم نتوانست راهی به جام جهانی یابد و در خانه مغلوب هلند شد تا رومانی به جای این تیم راهی پلی اف شود.

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.