قوه قضائیه با جدیت در حال پیگیری و تعقیب پرونده اختلاس است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورمحمدی قبل از ظهر پنجشنبه در حاشیه گردهمایی بانوان فرهیخته خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سعی کردیم در خصوص پرونده اختلاس تا آنجا که اقتضاء بوده مطالب به گوش مردم برسد و با اطلاع رسانی دقیق به آنها به نتیجه قانع کننده ای که رضایت بخش مردم است دست یابیم.

وی با اشاره به حمایت از تولید ملی بیان کرد: حمایت از تولید ملی حوزه های مختلفی همچون حوزه امتیازات و مجوزات، اعتبارات، تسهیلات، واردات، صادرات و حوزه های مالیاتی و بیمه ای را شامل می شود که همه این ها باید دست به دست هم بدهند تا به تولید ملی دست یابیم.

وی ادامه داد: سازمان بازرسی در حال پیگیری بوده تا به تولید پایدار، فراگیر، با کیفیت و با بهره وری بالا دست یابیم چرا که تمام موارد گفته شده از مختصات یک تولید خوب است.

پرونده بندرعباس تخلف مالی بوده است

وی با اشاره به پرونده بندرعباس گفت: این پرونده  نیز اختلاس نبوده بلکه تخلف مالی بوده و تاکنون از ۸۱ میلیون یورو تخلف مالی ۷۱ میلیون یورو توقیف و برگشت داده شده است.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین نیز گفت: این قانون در ادارات به خوبی انجام نمی شود و در این خصوص در حال پیگیری و بررسی هستیم.

‌تحولی در تبدیل نیروهای شرکتی به رسمی ایجاد نشده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ریختن پول به حساب نوزادان تا سال ۸۷ در بانک مرکزی و برداشتن این پول توسط این بانک گفت: این موضوع را من تاکنون نشنیده ام اما در این خصوص با پیگیری موضوع دنبال خواهد شد.

وی در خصوص نیروهای شرکتی که قرار بود رسمی  شوند، گفت: ‌تحولی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به رسمی ایجاد نشده و در این راستا باید گفت، اقدامات و تحولات ادرای کار سختی بوده و با سرعت امکان پذیر نیست.

 وی با بیان اینکه اقدامات اداری باید شفاف و مستند به مواد قانونی باشد چرا که اگر قانونی نباشد عملیات به خوبی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: دیدگاه ها و ابهاماتی در زمینه نیروهای شرکتی و رسمی شدن آنها توسط مجلس و دیوان ادرای وجود دارد و به همین دلیل انجام این سیاست به سرعت و به خوبی مشاهده نمی شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.