قیمت ارز کاهش می‌یابد

جام جم آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: به تدریج با بالا رفتن حجم عملیات ارزی مرکز مبادلات ارزی، آثار آن در قیمت ارز در بازار پدیدار خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ، در نشستی مشترک با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل بانک مرکزی که در محل ساختمان مرکزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد، مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی با نحوه کارکرد مرکز مبادلات ارزی آشنا شدند .

دراین جلسه همچنین در مورد تعهدات پیشین بانک ها و چگونگی اختصاص ارز در اختیار مردم و ارز متقاضی گفتگو شد و در هر مورد رئیس کل بانک مرکزی و معاون ارزی وی به پرسش های مطرح شده از سوی مدیران عامل بانک ها پاسخ دادند.

“محمود بهمنی ” دستور داد که در کارگروهی ویژه موضوع تعهدات گذشته مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و چگونگی تامین ارز آنها نیز میسر شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین اعلام کرد: به تدریج با بالارفتن حجم عملیات ارزی مرکز مبادلات ارزی آثار آن در قیمت ارز در بازار پدیدار خواهد شد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این نشست طی سخنانی از بانکها خواست تا با توجه به سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تمام توان خود را برای واردات به موقع مواد اولیه ، کالاهای اساسی و واسطه ای به کشور به کار بندند.

مهدی غضنفری همچنین گفت : لازم است قبل از رایانه ای شدن همه فعالیتهای مرکز مبادلات ارزی منطق کار در این مرکز در قالب متکامل تری شکل گیرد و موضوع اولویتها، اولویت گذاری و نوبت گذاری به درستی در سامانه ها پیش بینی شود.

وی توضیح داد: از این به بعد در فازدوم فعالیت مرکز مبادلات وارد کنندگان دارای ثبت سفارش معتبر و با اولویت بالابهتر است به جای مراجعه مستقیم ، به شعب بانک های عامل مراجعه و درخواست خود را مطرح کنند ، بویژه این تصمیم برای تولید کنندگان در شهرستان ها موجب صرفه جویی در وقت خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.