قیمت ویلا در شمال کشور +جدول

سهشنبه ۱۶آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

خرید ویلا در شمال آنقدرها سخت نیست، البته بستگی به این دارد که ویلا در کدام منطقه قرار داشته باشد و متراژش چقدر باشد. برخی شهرک‌ها و مناطق شهرهای شمالی کشور می باشند که قیمت ویلاهای ساخته شده در آن به شدت بالاست و به روایتی ویلاهای پول‌دار نشین می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ،خرید ویلا در شمال آنقدرها سخت نیست، البته بستگی به این دارد که ویلا در کدام منطقه قرار داشته باشد و متراژش چقدر باشد. برخی شهرک‌ها و مناطق شهرهای شمالی کشور می باشند که قیمت ویلاهای ساخته شده در آن به شدت بالاست و به روایتی ویلاهای پول‌دار نشین می باشند. برخی مناطق شهرهای شمالی هم قیمت‌های پایینی دارند و می‌توان با ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون پول آنها را خریداری کرد. به هر حال اما در این گزارش تفسیری قیمت ویلا در منطقه نور بررسی می‌شود. نور یکی از مناطقی است که ویلاهای آن گران‌قیمت و لوکس به حساب می‌آیند.
 
به گفته مشاوران املاک و ویلادارهای شهرهای شمالی افزایش قیمت ملک و املاک در تهران در سال قبل کمی از سرمایه اشخاص را به سمت ویلاهای شمالی هدایت کرد. پس از چندی اما با جاری شدن پول به این مناطق ویلاسازی در مناطقی نظیر نور اوج گرفت و قیمت‌های ویلاهای شمالی هم خود را بالا کشیدند. این افزایش قیمت در محله‌ها و شهرک‌های لوکس‌نشین بیشتر به چشم می‌آمد و کار به جایی رسید که خرید و فروش ویلا در شمال هم با رکود نسبی مواجه شد و این رکود هنوز هم پابرجاست.
 
گفته می‌شود که اکنون معامله ویلا در شهرهای شمالی همچنان در حالت رکود تورمی به سر می‌برد و کسی آنچنان سراغ این ویلاها نمی‌رود. البته ویلاهای محله‌های لوکس‌نشین همچنان با مشتری روبه‌رو می باشند. زیرا اشخاص پول‌دار زیاد به افزایش قیمت‌ها توجهی ندارند و به امکانات آن توجه می‌کنند.

از مواردی که می‌تواند روی قیمت یک ویلا تاثیر داشته باشد می‌توان به چند نکته اشاره کرد. اولین موضوع تاثیرگذار بر قیمت ویلاهای شمال فاصله آن با دریاست. به طوری که اگر یک ویلا در سمت دریا قرار داشته باشد قیمت آن به مراتب از ویلایی که در سمت دیگر جاده یا شهرک قرار دارد گران‌تر است.

عامل تاثیرگذار مصالح به‌کار برده شده در ویلا و کیفیت آن است. عامل تاثیرگذار دیگر این است که ویلا مجهز به فضای سبز باشد یا باغ باشد یا نه ! ویلاهایی که باغ یا فضای سبر دارند عموما از ویلاهای بدون بدون فضای سبز گران‌ترند.

دیگر امکانات ویلا نظیر سونا، جکوزی و زمین بازی هم به تنهایی می‌تواند قیمت ویلا را تا ۱۰ میلیون تومان تحت تاثیر قرار دهند. در جدول زیر می‌توانید از قیمت ویلا در شهرک‌های مختلف شهر نور مطلع شوید.

محله

متراژ

قیمت‌کلی(میلیون تومان)

نور/دوبلکس استخر‌دار

۵۰۰

۶۵۰

نور/سمت جنگل

۱۴۰

۱۲۰

نور/ سمت جنگل

۱۵۰

۱۳۰

نور/سوپرلوکس تریب‌لکس

۷۰۰

۹۰۰

نور/۵ خوابه

۷۰۰

۶۵۰

نور/استخردار۳ خوابه

۲۴۰

۲۴۰

نور/پای‌کوه ۳ خوابه

۱۷۰

۱۸۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.