قیمت‌گذاری خودرو با ارز آزاد منتفی است, معرفی خودروسازان خاطی به شورای رقابت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس شورای رقابت با اشاره به جلسه عصر امروز این شورا گفت: در این جلسه مقرر شد وزارت صنعت، قیمت‌گذاری خودروها را بررسی کند و در صورتی که قیمت خودرویی خارج از دستورالعمل شورای رقابت تعیین شده، خودروساز خاطی به ما معرفی شود

خبرگزاری فارس: قیمت‌گذاری خودرو با ارز آزاد منتفی است/ معرفی خودروسازان خاطی به شورای رقابت

خبراقتصادی;جمشید پژویان در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در جلسه امروز شورای رقابت، وزیر صنعت و همچنین وزیر مسکن به سبب طولانی شدن جلسه هیئت دولت حضور نیافتند، ولی آقای صالحی نیا معاون اقتصادی و تولید وزیر صنعت در این جلسه شرکت کرد.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو با ارز آزاد منتفی است، ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد قیمت‌گذاری خودرو همچنان بر اساس دستورالعمل شورای رقابت صورت گیرد و تا زمانی که پارامترهای این دستورالعمل تغییر نکند، تغییر قیمتی در مورد خودروها اتفاق نیفتد.

وی تصریح کرد: بر این اساس در صورتی که قیمت خودرویی خارج از دستورالعمل شورای رقابت تعیین شود، این قیمت غیرقانونی خواهد بود و از وزارت صنعت خواستیم تا بر عملکرد خودروسازان در این بخش نظارت کند.

پژویان اظهار داشت: از وزارت صنعت خواستیم تا در صورت تخلف خودروسازان از دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو، آنها را به شورای رقابت معرفی کند تا با آنها برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه فعلاً دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو بر اساس همان پارامترهای قبلی برقرار است، گفت: با توجه به اینکه وزارت صنعت اطلاعات مربوط به قیمت خودروها را در اختیار دارد، قرار شد تا نظارت بر قیمت‌گذاری خودروها به طور دقیق‌تر توسط وزارت صنعت صورت گیرد.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سئوال که آیا در جلسه امروز بحثی در مورد تجدید نظر در پارامترهای قیمت‌گذاری خودرو صورت گرفت؟ نیز گفت: بحثی در این مورد مطرح نشد.

وی در پایان با بیان اینکه جلسه هفته آینده شورای رقابت به سبب تعطیلی، برگزار نمی‌شود، افزود: ممکن است در صورت تمایل وزیر صنعت، جلسه بعدی شورای رقابت با حضور وی برگزار شود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.