قیمت انواع خودرو در بازار/تداوم عرضه محدود خودرو

۲۲خردادماه،

به گزارش Consbank، به نقل از فارس، عرضه کم تعداد خودرو از سوی خودروسازان و بحث‌های مربوط به اعمال بعضی تحریم‌ها برای صنعت خودروی ایران، سبب شده تا طی روزهای اخیر قیمت خودروهای داخلی در بازار افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

* پژو پارس ۵ میلیون تومان گران شد

در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به قیمت ۴۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود که افزایش ۱٫۵ میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد.

همچنین پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V8 در بازار با افزایش قیمت یک میلیون تومانی این روزها ۴۳ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی و دوگانه سوز نیز به ترتیب رشد یک و ۱٫۵ میلیون تومانی را تجربه کرده است، به طوری که در حال حاضر نوع بنزینی این خودرو ۲۷٫۵ میلیون تومان و نوع دو گانه سوز آن ۲۸٫۵ میلیون تومان عرضه می‌شود.

در مورد پژو پارس سال نیز باید به رشد قابل توجه ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو اشاره کرد که در حال حاضر ۳۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

نوع دوگانه سوز پژو پارس نیز با افزایش قیمت ۴٫۵ میلیون تومانی، به قیمت ۳۷ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد تندر ۹۰ مدل E1 ایران خودرو نیز باید به افزایش ۲ میلیون تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۳ میلیون تومان اشاره کرد.

قیمت تندر ۹۰ مدل E2 ایران خودرو نیز با رشد ۲ میلیون تومانی طی روزهای اخیر به ۳۶ میلیون تومان رسیده است.

در این مدت، رانا رشد ۱٫۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و قیمت این خودرو به ۳۳ میلیون تومان رسیده است.

خودروی ملی ایران خودرو یعنی سمند نیز طی روزهای اخیر افزایش قیمت را در بازار تجربه کرده و در حال حاضر مدل LX این خودرو به قیمت ۲۸ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود که افزایش قیمت ۴ میلیون تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد.

قیمت سوزوکی ویتارا نیز با رشد ۱۰ میلیون تومانی در بازار به ۱۳۰ میلیون تومان رسیده است.

* افزایش ۲٫۵ میلیون تومانی قیمت مگان

در مورد محصولات سایپا نیز می‌توان به افزایش ۵۰۰ هزار تومانی قیمت تیبا و عرضه این خودرو به قیمت ۲۰ میلیون تومان در بازار اشاره کرد.

تندر ۹۰ مدل E2 پارس خودرو نیز با رشد قیمت ۲ میلیون تومانی همراه بوده و در حال حاضر به قیمت ۳۷ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

در مورد مگان نیز می‌توان به افزایش ۲٫۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو در روزهای اخیر در بازار اشاره کرد که در حال حاضر ۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت تیانا نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۱۴۷ میلیون تومان رسیده و در عین حال، قیمت ماکسیما با رشد یک میلیون تومانی طی روزهای اخیر به ۱۱۶ میلیون تومان رسیده است.

* افزایش ۲ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی

در مورد خودروهای خارجی نیز می‌توان به افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت پرادوی ۲در اشاره کرد که در حال حاضر ۲۳۰ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت کرولا نیز با رشد ۵ میلیون تومانی به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

قیمت لندکروز هم افزایش ۱۰ میلیون تومانی را در روزهای اخیر تجربه کرده و در حال حاضر ۳۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت مزدا ۳ نیز با افزایش ۲ میلیون تومانی به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده و قیمت آزرا گرانجور هم با افزایش یک میلیون تومانی به ۲۰۱ میلیون تومان رسیده است.

در شرایط فعلی بازار خودرو چشم انتظار تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و واکنش بازار ارز نسبت به آن است.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.