قیمت بلیت قطار شناور شد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/راشدی خاطرنشان کرد: به دنبال شناور شدن قیمت بلیت قطار در بعضی محورها، متقاضیانی که با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند، هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد و با نزدیک تر شدن به زمان پیک و نزدیکی به زمان حرکت قطار این هزینه تغییر می‌کند.
به دنبال تقاضای مکرر بخش خصوصی و با احراز شروط لازم، راه آهن با شناور شدن قیمت بلیت قطار در بعضی محورها موافقت کرد.

به دنبال تقاضای مکرر بخش خصوصی و مشروط به افزایش کیفیت خدمات و پرداخت ۵۰ درصد از بهای بلیت در صورت بروز تأخیر حرکت قطارها از سوی مالکان، شرکت راه آهن با شناور شدن قیمت بلیت قطار در بعضی محورها موافقت کرد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) سید محمد راشدی – معاونت امور مسافری راه آهن – با بیان اینکه از ابتدای امسال قیمت بلیت قطار افزایش نداشته است، در زمینه شناور شدن قیمت بلیت قطار در بعضی محورهای ریلی گفت: شرکت‌های بخش خصوصی مسافری به دنبال افزایش هزینه تمام شده بخش عمده‌ای از خدمات، مکررا درخواست افزایش قیمت بلیت را داشتند و پیرو این مساله، راه آهن با شناور شدن قیمت بلیت قطار در بعضی محورها موافقت کرده است.

راشدی خاطرنشان کرد: به دنبال شناور شدن قیمت بلیت قطار در بعضی محورها، متقاضیانی که با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند، هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد و با نزدیک تر شدن به زمان پیک و نزدیکی به زمان حرکت قطار این هزینه تغییر می‌کند.

وی افزود: سطح خدمات و کیفیت قطارها نیز افزایش داده شده و در قطارهای درجه یک تهران- مشهد و قطارهایی که مسیر آنها بیش از ۶۰۰ کیلومتر است، مجددا پزشک مستقر شده است.

پرداخت ۵۰ درصد وجه بلیت در صورت تاخیر

راشدی با اشاره به اصلاح جدول حداکثر تاخیرات و کاهش زمان تاخیرات در آن از ابتدای دی ماه سالجاری گفت: با این وجود در صورت بروز تاخیر، ۵۰ درصد از وجه بلیت مسافران به آنان پرداخت خواهد شد و به این ترتیب کلیه واحدها ملزم به رعایت زمان بندی سیر قطارها و حداقل کردن تاخیرات خواهند شد.

به گفته وی در این زمینه حداکثر زمان تاخیر قطارها و ترن ست‌ها در محور تهران- مشهد به ترتیب از چهار ساعت به سه ساعت و از چهار ساعت به دو ساعت تقلیل می‌یابد.

راشدی افزود: میزان تاخیرات در محور تهران- بندرعباس و تهران- کرمان از پنج ساعت به سه ساعت و در محور تهران- ساری از چهار ساعت به دو ساعت و در محور تهران- زنجان از چهار ساعت به یک ساعت کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر زمان تاخیر در محور تهران اندیشمک و تهران – گرگان از چهار ساعت به ۲٫۵ ساعت و در مسیرهای تهران- خرمشهر و تهران- اهواز از پنج ساعت به سه ساعت تقلیل خواهد یافت.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.