قیمت جهانی طلا ۱۶ دلار کاهش یافت

خبرگزاری فارس: قیمت جهانی طلا ۱۶ دلار کاهش یافت/ نفت به بالای 112 دلار رسید

بینا- به دنبال بهبود وضعیت اشتغال در آمریکا قیمت جهانی نفت با ۶ سنت افزایش به ۱۱۲٫۲۶ دلار در هر بشکه رسید و طلا با کاهش ۱۶دلاری به ۱۷۸۰دلار در هر اونس رسید.

به گزارش بینا از بلومبرگ قیمت جهانی طلا که از ابتدای سال جاری میلادی با رشد ۱۴ درصدی مواجه شده است در معاملات روز جمعه به شدت کاهش یافت.

قیمت طلا طی این روز ۱۶ دلار کاهش یافت و به ۱۷۸۰ دلار در هر اونس رسید.

کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و امیدواری سرمایه گذاران نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان علت افت قیمت طلا در روز جمعه و پیش از آغاز تعطیلات پایان هفته بازارهای جهانی اعلام شده است.

روز جمعه وزارت کار آمریکا اعلام کرد نرخ بیکاری این کشور در ماه سپتامبر به ۷٫۸ درصد کاهش یافته که کمترین رقم طی سه سال و نیم اخیر به شمار می رود. در این ماه ۱۴۴ هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شد. نرخ بیکاری آمریکا در ماه اوت به ۸٫۱ درصد رسیده بود.

بر اساس این گزارش قیمت نفت سبک آمریکا در روز جمعه نیز ۱٫۸۳ دلار کاهش یافت و به ۸۹٫۸۸ دلار در هر بشکه رسید. سفته بازی علت اصلی کاهش قیمت این نفت عنوان شده است. اما قیمت نفت برنت دریای شمال در این روز ۶ سنت افزایش یافت و به ۱۱۲٫۲۶ دلار در هر بشکه رسید. در ابتدای معاملات این روز قیمت نفت برنت به زیر ۱۱۲ دلار رسیده بود.

اثر تحریم نفتی ایران بر بازار مانع کاهش بیش از پیش قیمت نفت طی ماه های اخیر شده است. پیش از اجرای این تحریم و در ماه ژوئن هر بشکه نفت برنت در برابر ۸۹ دلار معامله می شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.