قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان تعیین شد

قیمت خرید توافقی خرما در خوزستان تعیین شد

سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با حضور نماینده کشاورزان، خریداران و صادرکنندگان قیمت خرید توافقی خرما درجه یک استعمران را ۶۲۰ تومان و درجه دو را ۵۴۰ تومان تعیین کرد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت خرما در استان ۴۲ هزار هکتار است که ۳۱ هزار هکتار آن بارور است و شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، شادگان، بهبان، ماهشهر بیشترین سطح زیر کشت را دارند.

کیخسرو چنگلوایی افزود: رقم عمده خرمای تولیدی استان استعمران است که جنبه صادراتی دارد و بیش از ۶۰درصد تولید را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۷۵ هزار تن خرما در استان تولید و ۷۵ هزار تن آن به بازارهای بین‌المللی صادر شود.

چنگلوایی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی خرما سال گذشته ۴۲۵ تومان و خرید توافقی ۴۵۵ تومان بود. این درحالی است که در سال جاری تاکنون رسماً قیمت تعیین نشده است.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه برداشت خرما در استان آغاز شده است، جهاد کشاورزی با حضور نماینده کشاورزا، خریداران و صادرکنندگان قیمت خرید توافقی خرمای درجه یک استعمران را ۶۲۰ تومان و درجه دو را ۵۴۰ تومان تعیین کرد.

وی در پایان یادآور شد: قیمتی که در استان تعیین شده است، از خرید تضمینی بیشتر خواهد بود./

 

خبرنگار: فرید مرادی

A-910626-03

کشاورزی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. منصور کردونی:

    به نام خدا
    با توجه به هزینه های داشت وبرداشت وهمچنین حفاظت مقرون به صرفه نمی باشد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.