قیمت خودرو چینی از ۳۳ میلیون تومان گذشت

قیمت خودرو چینی از ۳۳ میلیون تومان گذشت

قیمت خودروی چینی گریت وال ۳۰ که توسط شرکت خودروسازی کرمان خودرو مونتاژ و تولید می‌شود در بازار آشفته خودروهای ساخت داخل از ۳۳ میلیون تومان هم عبور کرد!

به گزارش ممتازنیوز به نقل از بهارنیوز، کرمان خودرو پس از اینکه به دلیل تحریم‌های وضع شده توسط کمپانی هیوندایی کره خط تولید خودروهای با کیفیت آوانته و ورنا را بطور کامل قطع کرد به طور کامل تولیدات خود را به خودروهای چینی اختصاص داد! ظاهرا موج چینی همه جا را فرا گرفته و بازارهای خودرو نیز از این یورش در امان نمانده اند. گرچه هنوز بیشتر تولیدات خودروسازان چینی، کپی نامفهومی از خودروهای مشهور دنیاست.
کرمان خودرو که قبلا خودروی چینی لیفان در دو مدل ۵۲۰ و ۶۲۰ را مونتاژ و تولید می‌کرد از دو ماه پیش خط تولید یک خودروی چینی جدید با نام « گریت وال ۳۰ C » را با قدرت موتور ۱۵۰۰ سی سی (در حدود قدرت پراید و ۲۰۶)! آغاز کرد.
مدیر عامل کرمان حودرو ۳ ماه پیش در مصاحبه ای مطبوعاتی ضمن اعلام قطع تولید هیوندا آوانته، خبر از جایگزینی یک خودروی چینی داده بود و قیمت آنرا حدود ۲۵ میلیون تومان پیش بینی کرده بود.
محمد جعفر مجذوبی سخنگوی گروه صنعتی کرمان خودرو، هم اظهار داشته بود: از سال گذشته و با تغییر رویکرد شرکت هیوندایی در تولید خودرو در ایران، شرکت خودروسازان راین به عنوان یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه صنعتی کرمان خودرو به دنبال جایگزین‌های مناسبی برای دو محصول آوانته و ورنا متعلق به شرکت هیوندایی بود و درنهایت ۳ محصول با نام های “سی ۳۰” ،” سی ۱۰” و “هاوال” متعلق به شرکت “گریت وال” یا دیوار چین که یکی از ۱۰ شرکت برتر چین است با عقد قرارداد برای عرضه در کشور انتخاب شدند.
این در حالیست که هم اینک این شرکت خودروی مذکور را حدود ۳۳ میلیون تومان به متقاضیان عرضه می کند و دلیل آن را نیز افزایش ترخ ارز اعلام داشته است!

مشخصات این خودرو

شرکت گریت وال یکی از بزرگترین شرکتهای چینی تولید کننده خودرو است که از سال ۱۹۷۶ به ساخت خودرو مشغول است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ بزرگترین تولید کننده خودروهای شاسی بلند SUV در چین بود اما با وجود تخصص بیشتر در تولیدات SUV سایر کلاسهای خودرو نیز در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند. از جمله ولیکس C۳۰ که یک سدان کوچک فامیلی است. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری مجهز به تکنولوژی VVT که زمانبندی هوشمند سوپاپ است و توان ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر را تولید می کند، به بازار ارائه می شود.

حجم موتور(سی سی) ۱۴۹۷
قدرت موتور(اسب بخار/دور در دقیقه) ۱۰۴
نسبت تراکم ۱۰.۵/۱
حداکثرگشتاور(نیوتن متر/دور در دقیقه) ۴۰
تجهیزات:
کولر، چراغ مه شکن جلو و عقب، سیستم رادیو پخش CD/MP۳ ، چراغ ترمز سوم، آیینه جانبی برقی و همرنگ بدنه، مجهز به شیشه بالابر جلو و عقب برقی، ایربگ جلو (راننده و سرنشین)، سنسور دنده عقب، قابلیت تنظیم ۶ طرفه صندلیهای جلو، کمربندهای جلو سه نقطه ای پیش کشنده و عقب سه نقطه ای، قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو، صندلی عقب مجهز به ابزار صندلی کودک، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)

ترمزها ABS+EBD
جلودیسکی دوجداره خنک شونده، عقب دیسکی
گیربکس:۵ دنده معمولی و CVT با قابلیت تنظیم دنده به صورت دستی

جمعه ۲۷ مرداد   ۱۳:۷


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.