قیمت “زعفران” بستگی به کیفیت آن دارد/افزایش ۲۰ درصدی “صادرات”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی صادرات این محصول در سال جاری گفت: قیمت هر کیلو زعفران بسته به کیفیت آن از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغییر است.

علی حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه رفع موانع صادراتی مانند اخذ عوارض از صادرات زعفران در بسته‌های بیشتر از ۳۰ گرم در توسعه این امر مهم است، اظهار داشت: براساس پیش بینی‌ها صادرات طلای سرخ در سال جاری(از تولید زراعی ۹۲ تا تولید زراعی ۹۳) حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد. 

وی در رابطه با لغو اخذ تعهد ارزی از صادرکنندگان، اضافه کرد:بنده از اجرای عملی این قانون در گمرکات بی خبر هستم .

حسینی در پاسخ به این سوال که لغو اخذ تعهد ارزی چه میزان در افزایش صادرات موثر خواهد بود، ادامه داد: مساله اینجاست که این پیمان در قبل نیز قابل اجرا نبود و صادرکنندگان به ندرت آن را انجام می دادند اما رفع این مانع افق روشنی در صادرات زعفران پدیدار می کند. 

وی با اشاره به صادرات ۱۳۰ تن زعفران در سال قبل گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از ۸۵ تن از این محصول صادر شده است و با توجه به این مساله تا پایان سال میزان صادرات طلای سرخ با رشد بیشتری مواجه می شود.

وی با بیان اینکه قیمت زعفران در روز با نوسانات بسیاری همراه است اظهار داشت: بهای هر کیلو زعفران بسته به کیفیت آن از سه میلیون و ۵۰۰ تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر است.  

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.