قیمت “شیر” باید افزایش یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با تأکید بر افزایش قطعی قیمت شیرخام گفت:‌ نرخ شیرخام باید به ازای هرکیلو ۱۵۶۰ تومان افزایش یابد.

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: قیمت شیرخام تا قبل از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید به ازای هر کیلو ۱۵۶۰ تومان افزایش یابد تا دامداران بتوانند سرپا بایستند.
 
وی افزود:  این در حالی است که قیمت ۱۵۶۰ تومان تا زمانی به عنوان نرخ قطعی شیرخام محاسبه می‌شود که قیمت نهاده‌های دامی ثابت مانده و افزایش نیابد.
 
سلطانی با بیان اینکه همچنین پس از اجرای افزای فاز دوم هدفمندی بارانه‌ها باید قیمت شیرخام افزایش یابد اظهار داشت: در حال حاضر نرخ نهاده‌های دامی نسبت به سال قبل دو الی سه برابر شده و همین مسئله سبب شده تا دامداران در تأمین به موقع نهاده‌های دامی موردنیاز واحدهای تولیدی خود با مشکل جدی روبرو باشند.
 
وی ادامه داد: سال قبل قیمت هر کیلو جو، ۵۶۰ تومان بود که هم‌اکنون به ۱۰۰۰ تومان سیده و این در حالی است که نرخ ذرت سال قبل ۶۲۰ تومان بود که الان به بالای ۱۰۰۰ تومان رسیده است.
 
وی ادامه داد: همچنین قیمت هر کیلو سبوس که قرار بود بر اساس قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار ۲۵۰ تومان محاسبه شود هم‌اکنون در بازار آزاد به نرخ ۹۰۰ تومان رسیده است.
 
سلطانی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌های دامی در بازار براساس دلار ۲۴۷۰ تومان می‌باشد اظهار داشت: اگرقیمت دلار ۲۶۵۰ تومان برسد به همان میزان نیز هزینه واردات نهاده‌های دامی افزایش می‌یابد و در این شرایط چاره‌ای جز بالا بردن ۲۰ درصدی قیمت شیرخام برای دامداران نمی‌ماند.
 
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: در شرایط فعلی به خاطر بالا رفتن بی‌رویه قیمت نهاده‌های دامی از سوی دلالان و واردکنندگان هر روز تعداد بی‌شماری از دامداران ورشکست می‌شوند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.