قیمت شیر خام ۹۳۰ تومان تثبیت شد

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از تثبیت قیمت شیر خام به کیلویی ۹۳۰ تومان خبر داد و گفت: طبق کمیته‌ تخصصی بررسی قیمت شیر و لبنیات که روز گذشته برگزار شد، هر کیلو شیر خام پایه با بار میکروبی ۱۰۰ هزار و ۳٫۲ درصد چربی کیلویی ۹۳۰ تومان باید از دامدار خریداری شود. 

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: براساس مصوبه‌ کارگروه هر ۰٫۱ درصد چربی مازاد شیر ۱۰ تومان بر قیمت افزوده می‌شود. 

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که تفسیرات گوناگونی از کیفیت شیر خام پایه می‌شد در حال حاضر مشخصات این محصول به ۱۰۰ هزار بار میکروبی و ۳٫۲ درصد چربی تثبیت شد تا با قیمت‌های شیر خام و به تبع آن تغییر قیمت لبنیات‌ بازی نکنند. 

سلطانی همچنین از حذف دو نرخی‌بودن محصولات لبنی خبر داد و گفت: سازمان حمایت‌ مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان براساس شیر خام ۹۳۰ تومانی قیمت انواع محصولات لبنی را آنالیز و مشخص کرده است. 

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران افزود: این قیمت‌ها برای دامداران و کارخانه‌های لبنی لازم‌الاجراست و در صورت هرگونه تخلف در قیمت فروش این محصولات سازمان تعزیرات حکومتی موظف به برخورد است. 

وی خاطر نشان کرد: براین اساس هر ۱۵ روز یکبار قیمت‌های فروش شیر خام و فرآورده‌های لبنی رصد خواهد شد. 

سلطانی افزود: هم چنین ماهانه قیمت نهاده‌ها و خوراک دامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و هرگونه افزایش قیمت و تتغییر نهاده‌ها در قیمت شیر خام لحاظ خواهد شد. 

پیش از این هر کیلو شیر خام پایه با مشخصات بارمیکروبی یک میلیون و ۳٫۲ درصد چربی ۷۵۰ تومان قیمت‌گذاری شده بود که ۳۰ تومان هزینه‌ی کرایه از دامداری تا کارخانه برای آن لحاظ می‌شد که اکنون مشخصات کیفی در نظر گرفته شده برای این محصول به ۱۰۰ هزار بار میکروبی ارتقاء یافته است و قیمت آن نیز ۹۳۰ تومان اعلام شده است. 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.