قیمت مسکن در شهرهای چین افزایش یافت

چکیده: موسسه آمار چین اعلام کرد قیمت مسکن در ۴۹ شهر از ۷۰ شهر بزرگ این کشور در ماه گذشته میلادی افزایش داشته است.

افزایش قیمت مسکن در شهرهای بزرگ چین طی ماه جولای در ۱۴ ماه اخیر بی سابقه بوده است .

بر اساس این گزارش دولت چین قصد دارد با اتخاذ سیاستهای انقباضی و محدود کننده ، قیمت مسکن در این کشور را کنترل کند که این مساله موجب کاهش چشمگیر رشد اقتصادی شده است .

بر این اساس رشد اقتصادی چین از ۸٫۱ درصد در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۷٫۶ درصد در سه ماه دوم رسیده و پیش بینی می شود این رقم در سه ماه سوم امسال نیز به کمتر از ۷٫۴ درصد برسد که این پایین ترین رقم در سه سال اخیر به شمار می رود .

بر این اساس قیمت مسکن در ۴۹ شهر از ۷۰ شهر بزرگ چین در ماه گذشته افزایش داشته است . این گزارش افزود ، رشد چشمگیر قیمت مسکن در شهرهای بزرگ چین از ماه می سال گذشته بی سابقه بوده است . قیمت مسکن طی ماه ژوئن ۲۰۱۲ میلادی نیز در ۲۵ شهر بزرگ چین افزایش یافته بود .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افزایش قیمت مسکن در چین نشان می دهد تقاضا برای خرید مسکن در این کشور رو به افزایش است . به نظر می رسد دولت چین برای کنترل بیشتر قیمت مسکن در این کشور سیاستهای انقباضی و محدود کننده بیشتری را اعمال خواهد کرد .

موسسه مالی دوچ بانک آلمان نیز پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین در سه ماه سوم امسال به کمتر از ۷٫۵ درصد خواهد رسید . بر این اساس قیمت مسکن در شهر پکن طی ماه گذشته بیش از ۰٫۳ درصد رشد داشته است . این رقم در شهر گوانگ ژو نیز با رشد ۰٫۲ درصدی روبرو شده است .


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.