قیمت نفت روند صعودی گرفت

بهای طلای سیاه در معاملات بازار انرژی شاهد ادامه روند صعودی بود.

قیمت نفت روند صعودی گرفت

به گزارش ممتاز نیوز، بهای نفت در معاملات امروز (جمعه) بازار جهانی شاهد رشد اندکی بود.

به گزارش اویل پرایس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱۳ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۱۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۹ سنت افزایش، ۸۰ دلار و ۷۰ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش عرضه یک میلیون و ۱۶۰ هزار بشکه‌ای نفت خام به بازار یکی از دلایل روند صعودی بهای طلای سیاه طی روز‌های اخیر بوده است.

بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد از اواسط ماه مارس تاکنون بهای دو شاخص اصلی نفتی جهان بیش از ۲۶ درصد رشد را تجربه کرده که این مسئله ناشی از کاهش عرضه از سوی سازمان اوپک و روسیه و نیز افزایش تقاضای چین بوده است.

تحلیلگران می‌گویند باید در آینده‌ای نزدیک در انتظار رسیدن بهای طلای سیاه به مرز یکصد دلار در هر بشکه بود. همچنین بیم آن می‌رود با مداخلات بانک مرکزی کشور‌های غربی و افزایش نرخ بهره، اقتصاد جهان در سال جاری شاهد رکود باشد که همین امر تقاضا برای نفت خام را کاهش خواهد داد.

از طرفی گزارش دولت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور با بیش از ۳ میلیون بشکه کاهش به ۴۷۰ میلیون بشکه رسیده است. با این حال، نگرانی‌ها درباره چشم انداز اقتصاد جهان باعث شد بهای امروز طلای سیاه روند صعودی روز‌های گذشته را تکرار نکند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.