قیمت هر شقه “گوشت گوسفندی” چند؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتحادیه گوشت گوسفند با اشاره به عدم نیاز کشور به واردات گوشت گفت: بازار پس از تعطیلات در رکود به سر می‌برد و حدود دو ماه است که قیمت گوشت گوسفند در بازار ثابت مانده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه بازار باشگاه خبرنگاران، علی اصغر ملکی در مورد وضعیت بازار گوشت گوسفند پس از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: قیمت‌ها در حال حاضر از ۱۵ روز مانده به اسفند ماه ثابت مانده به نوعی که قیمت شقه درب کشتارگاه ۲۴ الی ۲۵ هزار تومان تحویل مغازه‌دار شده و با نرخ ۲۷ الی ۲۸ هزار تومان نیز به مشتری فروخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار در رکود به سر می‌برد، گفت: در حال حاضر سبب رکود بازار کاهش بودجه مردم در ایام عید و استفاده از خرید‌های قبلی که برای نوروز انجام داده‌اند است، البته رکود در بازار و خلوت شدن کشتارگاه‌ها پس از ایام تعطیلات یک مسئله طبیعی است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در مورد واردات گوشت گوسفند در سال قبل و نیاز بازار، خاطر نشان کرد: از اواسط سال قبل هیچ گوشت گوسفندی وارد کشور نشده و تنها مقدار اندکی گوسفند زنده از ارمنستان وارد و در اردبیل ضبح شد اما گوشت گوسفند از اواسط سال وارد کشور نشده است. البته کشور هیچ نیازی به واردات گوشت گوسفند ندارد.

ملکی ادامه داد: با کاهش قیمت دلار در نیمه دوم سال، دام زنده که پیش از این قاچاق می‌شد، انگیزه برای خروج آن از کشور کاهش پیدا کرد و در نتیجه دام زنده در داخل ماند، در این شرایط نیاز بازار کاملا پوشش داده شد و نیازی به واردات نداشتیم. در حال حاضر نیز بازار و عرضه و تقاضا متعادل است.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.