قیمت پیشنهادی نفت در لایحه بودجه ۹۴ منطقی‌ است/ مجلس نباید بدون بررسی جوانب، شاکله بودجه را تغییر دهد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۲۳/آذر/ – ۰۸:۲۸ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

امیری خامکانی در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه “دولت منطقی‌ترین قیمت را برای نفت در لایحه بودجه ۹۴ ارائه کرده است”، گفت: با توجه به بی‌ثباتی قیمت نفت و کاهش قیمت جهانی آن به نظر می‌رسد، قیمت پیشنهادی دولت منطقی‌ترین نرخ است.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره قیمت پیشنهادی دولت برای هر بشکه نفت در لایحه بودجه کل کشور، اظهار کرد: به نظر بنده دولت با واقع‌بینانه‌ترین روش قیمت نفت را تعیین کرده است و کمتر از این قیمت به هیچ وجه، توجیه منطقی نداشت.

این نماینده مجلس تأکید کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کشور ما وابستگی شدیدی به نفت دارد، نمی‌شود ریسک کرد و قیمت کمتر از ۷۲ دلار برای نفت تعیین کرد.

وی ادامه داد: قیمت پیش‌بینی شده برای دلار نیز قیمت منطقی است و آنچه می‌توان از عملکرد دولت در قیمت‌گذاری ارز نتیجه‌گیری کرد این است که دولت به سمت تک نرخی شدن قیمت ارز حرکت می‌کند و نمی‌خواهد قیمت دلار افزایش داشته باشد و قیمت بازار و دولت نزدیک به هم شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی با بیان اینکه “در لایحه بودجه ۹۴ این انعطاف پذیری پیش بینی شده است که در صورت کاهش قیمت جهانی نفت و ادامه تحریم‌ها دولت با مشکل مواجه نشود” تصریح کرد: اگر قیمت نفت به کمتر از قیمت تعیین شده در بودجه رسید که اکنون به همین صورت است دولت سازوکارهای خود را اندیشیده و اگر قیمت افزایش یافت و بیش از ۷۲ دلار شد هم دولت در بودجه تبصره‌هایی آورده است که مابه‌التفاوت قیمت نفت صرف هزینه‌های جاری نشود و در تکمیل پروژه‌های عمرانی و زیرساختی کشور مصرف شود.

نماینده مردم زرند در مجلس، ادامه داد: آنچه مشخص است، مجلس و دولت سال آینده، سال پرکاری را خواهند داشت و باید منابع مالی کشور را مدیریت کنند زیرا نمی‌توان پیش بینی کرد که قیمت تثبیت می‌شود یا افزایش و کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه “دولت با کار کارشناسی و دقیق اقدام به تدوین لایحه بودجه کرده است” تأکید کرد: منابع و مصارف بودجه دارای تعادل و تراز است و ما نباید بدون بررسی جوانب، شاکله بودجه را تغییر بدهیم، زیرا بودجه پیش بینی منابع و هزینه‌ها برای سال آینده است و اگر این پیش بینی تغییر کند باز هم باید دارای بالانس و تعادل باشد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.