“کارگاه شاهنامه خوانی با سفال”برگزار می شود

کتابخانه شهدای حصارک به منظور آشنایی کودکان با متون کهن فارسی و ادبیات “کارگاه شاهنامه خوانی با سفال ” را روزهای دوشنبه هر هفته ساعت ۱۰ برگزار می کند.

مریم گودرزی،مسوول کتابخانه شهدای حصارک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،گفت:بسیاری از مردم با اینکه به اهمیت شاهنامه به عنوان یکی از مهمترین پایه های زبان فارسی و سند ملی ما آگاه ان اما می پندارند که خواندن شاهنامه برای کودکان سخت و دشوار است و نمی توان خواندن آن را به این گروه سنی پیشنهاد داد.
وی در ادامه درباره جذابیت های شاهنامه برای کودکان بیان داشت:تمامی مطالب این کتاب ، انواع قالب های ادبی ، اسطوره حماسه و تمثیل ، زندگی پهلوانان ، قصه ها ، چاره اندیشی ها حتی معماها و تخیل جز جذابیت های شاهنامه است .
رئیس کتابخانه شهدای حصارک اظهار داشت:آشناکردن کودکان با اندیشه های فردوسی، پاشیدن بذر حکمت در روح و ذهن آینده سازان این مرزو بوم است و می تواند یاور کودکان ما در ساختن و پیشرفت کشور باشد.
گودرزی درخصوص ارائه شاهنامه با سفال و مجسمه در این کارگاه اشاره کرد:کودکان قسمتی از شاهنامه را می خوانند و پس از اتمام داستان به خلق شخصیت های داستان می پردازند.
کار با سفال در واقع کلیدی برای ارتباط بچه ها با ابیات شاهنامه و خلق ذهنی از دریافت قصه شنیده شده است.
رئیس کتابخانه شهدای حصارک در پایان خاطرنشان کرد:تصمیم داریم در پایان کارگاه ها نمایشگاهی از بهترین آثار تجسمی خلق شده توسط کودکان را در معرض نمایش قرار دهیم.
گفتنی است؛”کارگاه شاهنامه خوای و سفال” روزهای دوشنبه هر هفته ساعت ۱۰ در کتابخانه شهدای حصارک واقع در جنت آباد شمالی،بلوار سیمون بولیوار،نبش ایرانشهر شمالی برگزار می شود./ه


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. فرهنگسرای ملل:

    با سلام و احترام .از شما دعوت میشود در همایش یک نکته از این معنی ، برگزاری ده نشست ادبی از ده شاعر برجسته ایرانی ، شرکت فرمایید .
    زمان : روزهای سه شنبه از ساعت ۱۸-۱۶ / پاییز و زمستان ۹۲
    مکان پارک قیطریه تهران ./سخنران خانم رویا احمدی
    تلفن :۲۲۲۱۲۳۹۲ و ۲۲۲۰۴۴۵۳
    موضوعات همایش : مولانا –سعدی –حافظ – خیام –عطار –فردوسی – نظامی- بابا طاهر –جامی و …
    به همراه : موسیقی سنتی و و عرفانی ،پخش کلیپ و پاور پوینت و برنامه شعر خوانی
    حضور شما را در فرهنگسرای ملل گرامی میداریم .
    ضمنا فرهنگسرای ملل در خدمت شما میباشد ./

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.