کارگران خارجی بروند نرخ بیکاری به ۲ درصد می‌رسد

کارگران خارجی بروند نرخ بیکاری به ۲ درصد می‌رسد

جام جم آنلاین: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این ‌که دولت طی ۲ سال اخیر بیش از تعهدات خود شغل ایجاد کرده است، گفت: آیا این دولت مستحق تشویق است یا باید مورد هجمه قرار بگیرد؟!

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی روز چهارشنبه در دومین جشنواره ارتباطات و فناوری اطلاعات که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، ‌با اشاره به جوسازی‌های اخیر در رابطه با آمار فرصت‌های شغلی ایجاد شده در کشور افزود: این هجمه‌ها نتیجه‌ای جز ایجاد یاس و ناامیدی در کشور ندارد.

وی تصریح کرد: دولت سال ۱۳۸۹ اعلام کرد که مصمم است یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کند و بنا به اطلاعات وزارت کار در آن سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شد.

رحیمی گفت: دولت بیش از تعهد خود در سال ۱۳۸۹ شغل ایجاد کرد، اما یک هجمه سنگینی به دولت شد که این ارقام درست نیست.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به این ‌که ارقام مرکز آمار با وزارت کار فرق می‌کرد و بنا به اعلام مرکز آمار، یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در سال ۱۳۸۹ ایجاد شده بود، افزود: در هر حال دولت بیش از تعهدات خود ایجاد اشتغال کرده‌است.

 رحیمی در اظهاری پرسش‌گونه گفت: آیا دولتی که در ایجاد اشتغال از حد تعهد خود فراتر عمل کرده باید تشویق بشود یا عده‌ای یاس ایجاد کنند.

رحیمی گفت: سال گذشته نیز هدفگذاری دولت ایجاد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شغل بود که یک میلیون و ۳۰۰ هزار شغل ایجاد شد، اما این فرصت‌های شغلی زمینه‌ساز برای ایجاد مشاغل دیگر بود.

به گفته معاون اول رییس‌جمهور، سال گذشته فقط در بخش کشاورزی ۵۶۰ هزار فرصت شغلی مهیا شده است.

وی گفت: در کشور اگر از مهمانان خارجی خداحافظی کنیم، عدد بیکاری یک تا ۲ درصد بیشتر نمی‌شود، اما چنان فضای سیاهی می‌سازند که نتیجه این تلاش‌ها به‌یاس تبدیل می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.