کاهش خطر بیماری های مفصلی با شیر دادن مادر به نوزاد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مادرانی که به نوزاد خود شیر داده و این عادت را تا زمان مشخصی حفظ می‌کنند، بسیار کمتر از سایر مادران دچار بیماری های مفصلی به ویژه روماتیسم مفصلی می شوند.

رحمان پرتوزاده، متخصص بهداشت مادر و کودک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شیر مادر تا یکسالگی برای نوزاد بهترین تغذیه است و در واقع جایگزین مناسبی برای شیر مادر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تغذیه کودک با شیر مادر هم برای نوزاد و هم برای مادر دارای فواید بسیار زیاد است تصریح کرد: بیماری های زیادی وجود دارد که در صورت شیر دادن مادر به نوزاد، احتمال بروز آن هم برای مادر و هم برای کودک کاهش می‌یابد که مشکلات مفصلی یکی از مهمترین آنها است.

پرتوزاده تاکید کرد: مادرانی که به نوزاد خود شیر داده و این عادت را تا زمان مشخصی حفظ می‌کنند، بسیار کمتر از سایر مادران دچار بیماری های مفصلی به ویژه روماتیسم مفصلی می شوند.

وی یادآور شد: مادرانی که بین یک تا دو سال به کودک خود شیر می‌دهند علاوه بر اینکه  کمتر دچار مشکلات مفصلی می‌شوند، خطر بروز بیماری های استخوانی نیز در آنها کاهش می‌یابد.

پرتوزاده گفت: شیر مادر تا شش ماهگی برای رفع نیارهای شیرخوار کافی است و در این دوره به جز آب در مواقع نیاز با استفاده از قطره هایی که پزشک توصیه می ‌کند، هیچ چیز دیگری را نباید به کودک داد.

وی خاطرنشان کرد: کودکانی که در دوران اولیه زندگی خود تغذیه مناسبی داشته باشند که این امر مستلزم تغذیه کودک با شیر مادر است به رشد و پرورش جسمی و حتی روانی دست یافته و بسیار کمتر از دیگران دچار برخی از بیماری های عفونی و غیر عفونی در دوران زندگی خود می شوند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.