کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در آینده‌ای نزدیک/ کاهش ۵۰ درصدی کالاهای قلبی

فروردین ۱۴۰۳

رئیس تجهیزات پزشکی گفت:با توجه به افزایش میزان نرخ ارز اما کماکان قیمت این تجهیزات ثابت مانده است.

دکتر حسین کیوان، مدیر کل تجهیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، از کاهش قیمت تجهیزات پزشکی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در بعضی از حوزه‌ها مانند کالاهای قلبی و استنت‌های قلبی تا ۵۰ درصد کاهش قیمت داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به ۲ برابر شدن نرخ ارز اما کماکان قیمت این تجهیزات ثابت مانده است، گفت: اگر قرار بود که این تجهیزات با نرخ ارز مبادله‌ای قیمت‌گذاری شوند، میزان قیمت این تجهیزات ثابت مانده است، گفت: اگر قرار بود که این تجهیزات با نرخ ارز مبادله‌ای قیمت‌گذاری شوند، میزان قیمت این تجهیزات به ۴ تا ۵ میلیون تومان می‌شد اما در حال حاضر این قیمت به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است و این  قیمت براساس اسنادی است که ارائه می‌شود و نیز عوارض پرداختی مشخص می‌شود.

وی در ادامه افزود: قیمت اکثر تجهیزات به دلیل سیاستی که پیش گرفته شده است کاهش یافته است اما در حال حاضر در حوزه‌ی قلبی کار خود را به اتمام رسانده‌ایم و قیمت‌ها ثابت شده است.

وی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک قیمت استنت‌های قلبی بین ۲ تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که این کالا بسیار پرمصرف است.

وی در پایان افزود: در آینده قیمت‌ها بدون اینکه کیفیت کالاها نقش یابد شیب نزولی خواهد داشت و انجام این کار با موافقت مقامات ذیربط انجام می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.