کتاب˝صدسال اعلان و پوستر فیلم در ایران˝ بررسی می‌شود

۲۹ آبان ،

با حضور فرشید مثقالی و رسول صدرعاملی؛

امروز کتاب ˝صدسال اعلان و پوستر فیلم در ایران˝ با حضور مسعود مهرابی(پدیدآورنده)، فرشید مثقالی، رسول صدرعاملی و اردشیرمیرمنگره ساعت ۱۸در فرهنگ‌سرای ارسباران نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، در این کتاب از اولین اعلامیه‌ی فیلم که در روزنامه‌ی حبل‌المتین ۲۱ مهر ۱۲۸۶ آغاز و تا پوستر فیلم «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی سال ۱۳۹۰ ادامه دارد و اولین کوشش در جهتی گردآوری همه پوسترها و آگهی‌های سینمای ایران است.

مهرابی فارغ التحصیل رشته سینما است و تاکنون تالیفات سینمایی متعددی چون تاریخ سینمای ایران، پشت دیوار رویا(سیاحت نامه جشنواره جهانی فیلم)، کتابشناسی سینمای ایران در دو جلد و … اشاره کرد همچنین وی کتاب های نردبان های بی بام، کاریکاتورهای سیاه، دندان و … را با موضوع طرح و کاریکاتور منتشر کرده است.

سال گذشته مراسم رونمایی از کتاب «صد سال اعلان و پوستر فیلم در ایران»با حضور هنرمندان و اهالی رسانه، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

چهارمین نشست باشگاه تجسمی تهران با همکاری موسسه فرهنگی پ‍ژوهشی چاپ و نشر نظر و مدیریت محمدرضا بهمن پور برگزار می‌شود.

در سه نشست گذشته باشگاه تجسمی تهران نقد و بررسی کتاب «هنرنوگرای ایران» و «مواظب الماسهایتان باشید» و نشست تخصصی «صفحه آرایی» برگزار شد.

علاقه مندان به منظور حضور در این نشست می توانند به فرهنگ سرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا با شماره های۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.