کشته‌های تصادفات تهران ۱۴ درصد کاهش یافت

جام جم آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به آمار تصادفات و کشته‌های آن در پایتخت از کاهش ۸/۱۳ درصدی کشته‌های تصادفات رانندگی در پنج ماهه امسال براساس آمار پزشکی قانونی در پایتخت خبر داد و گفت:‌ بر این اساس در پنج ماهه امسال ۳۱۶ نفر در تصادفات رانندگی تهران کشته شدند که این رقم ۵۸ نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، حسین رحیمی افزود: ۵/۴۶ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی عابران پیاده، ۳۲ درصد موتورسواران و مابقی رانندگان یا سرنشینان خودروها هستند. از سوی دیگر در این مدت پنج ماهه ۵/۳۳ درصد متوفیان در صحنه کشته شده، ۲/۵۱ درصد در بیمارستان و ۳/۱۵ درصد در طول مسیر جان باخته‌اند.

وی بی‌توجهی به جلو با ۳۰ درصد،‌ رعایت نکردن حق تقدم با ۱۷ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۱۰ درصد و رعایت نکردن فاصله طولی با ۸ درصد را مهم‌ترین علل وقوع تصادفات در پایتخت عنوان و تاکید کرد: ساعت ۱۶ تا ۲۰ با ۲۷ درصد، بیشترین ساعات رخداد تصادف در تهران بوده است. از سوی دیگر ۷۷ درصد تصادفات رانندگی در روز و ۲۳ درصد در شب رخ داده است.

رئیس پلیس راهور تهران عجله و شتاب با ۷۱ درصد، بی‌توجهی به مقررات با ۵ درصد و تشخیص ندادن سهم عبور با ۲/۱ درصد را بیشترین علل انسانی رخداد تصادفات در تهران عنوان کرد و گفت: در عین حال بی‌توجهی به جلو با ۷۷ درصد، رعایت نکردن حق‌تقدم با ۹ درصد و ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه با ۳ درصد مهم‌ترین علت تصادفات عابران پیاده بوده است.

به گفته وی، بی‌توجهی به جلو با ۴۰ درصد، رعایت نکردن حق تقدم با ۲۲ درصد و حرکت در خلاف جهت با ۱۲ درصد بیشترین علت رخداد تصادف موتورسواران مقصر در پایتخت بوده است.

رحیمی با اشاره به این ‌که سهم تقصیر عابران پیاده در تصادفات در تهران ۳/۹ درصد بوده است، گفت: در عین حال تصادفات فوتی عابران پیاده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶/۳۵ درصد کاهش داشته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.