کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استات فارس طی ۱۵ روز

۱۳خردادماه،

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استات فارس طی ۱۵ روز قبل ، لاشه ۳ راس کل ، پازن و میش وحشی، ۹ سرخرگوش،۳ قطعه هوبره زنده گیری شده و لاشه ۵۲ قطعه پرنده وحشی را کشف و ضبط کردند.

 
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، ابراهیمی، مدیر کل حفاظت محیط زیست  استان در این رابطه گفت: با تلاش و کوشش نیروهای یگان این اداره کل طی ۱۵ روز قبل تعداد ۳۹ نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
 
وی گفت: از این متخلفین تعداد دو راس کل و پازن وحشی ،یک راس میش وحشی ،۹ سر خرگوش ،۳ قطعه هوبره زنده گیری شده ،لاشه ۵۲ قطعه پرنده وحشی کبک ،تیهو و قمری  ،طی عملیات هایی که در شهرستان های لامرد ،اقلید،نورآباد،فیروزآباد ،آباده ،بوانات،فسا،داراب،مرودشت،لار ،سروستان و بختگان , توسط گشت سیار اداره کل صورت پذیرفت، کشف و ضبط گردید .
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد که از این متخلفین ۱۷ قبضه اسلحه ساچمه زنی و گلوله زنی و ۷ قبضه اسلحه غیرمجاز کشف و ضبط گردید. همچنین تعداد ۵۷۵ پرنده زنده گیری شده شامل مرغ مینا،سهره،طرقه،کبک و بلدرچین و ۳ بهله جوجه عقاب نیز از این متخلفین شکار و صید کشف و ضبط شد.
 
کامران اسلاملو همچنین خبر از کشف ۷۸۵۰ متر تور ماهیگیری و ۱۲۰ قطعه ماهی صید شده داد.
 
وی ضمن اشاره به هفته تنوع زیستی گفت : ماهیان رودخانه ای نقش مهمی در اکوسیستم های آبی به جهت حفظ تنوع زیستی رودخانه ها دارند و استفاده از روشهای غیر مجاز همچنین صید در  فصول غیرمجاز سبب بروز اختلال اکولوژیکی در رودخانه ها می شود.
 
کامران اسلاملو تصریح کرد: این اداره کل از تاریخ ۱۵ خرداد ، اقدام به صدور پروانه صید ماهی در آبهای رودخانه ای و پشت سد استان می نماید و متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل و ادارت محیط زیست شهرستانها مجوز مربوطه را کسب نمایند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. کارشناسان محیط زیست استان تهران:

    خداقوت به محیط بانان غیور استان فارس و مسئول محترم واحد حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس جناب آقای دکتر مجتبی یزدان پناه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.