کشف یک محموله گوشت چرخ کرده تقلبی در شهرستان بابل


کشف یک محموله گوشت چرخ کرده تقلبی در شهرستان بابل

۱۱:۲۳ (سه شنبه ۲۰ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: یک محموله گوشت چرخ کرده تقلبی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی در بابل کشف شده است.

دکتر مجید مختاری در بازدیدهای ادواری کارشناسان بهداشتی دامپزشکی و بازرسی‌های بهداشتی از مراکز عرضه محصولات پروتئینی در شهر امیرکلا واقع در شهرستان بابل، یک محموله گوشت قرمز چرخ کرده بسته بندی شده با آرم یک شرکت تجاری بدون نشان استاندارد و بدون پروانه بهره برداری کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد:برای تعیین نوع و کیفیت گوشت، این محموله گوشت به آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان تحویل داده شده است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت فعالیت‌های اداره کل دامپزشکی در تامین و حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه، نمونه ارسالی بلافاصله توسط کارشناسان آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی مازندران از نظر میکروبیولوژی و مرکز تشخیص و با روش‌های اجرایی استاندارد (SOP) مورد آزمایش قرار گرفت.

مختاری افزود: پس از بررسی‌های صورت گرفته بر روی DNA استخراج شده از گوشت و انجام مراحل PCR و همچنین انجام آزمایشات تشخیصی دیگر مشخص شد نمونه مذکور فقط گوشت قرمز نبوده بلکه شامل درصد زیادی آلایش طیور نظیر سنگدان و روده مرغ و اندکی گوشت قرمز بوده است.

وی از شهروندان مازندرانی خواست تا در موقع خرید انواع فرآورده های خام دامی با علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضاء و کد یا شماره پروانه بهداشتی بهره برداری محصول دقت لازم را داشته باشند تا سلامتی خود و خانواده خود را در معرض خطر قرار ندهند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران همچنین از هم استانی‌ها خواست تا در صورت برخورد با عرضه این محصولات به صورت غیر مجاز و یا غیر بهداشتی با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان خود تماس حاصل کرده تا اقدامات لازم صورت گیرد.

.

.

.

.

.

.

.ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.