کلید آزمون دستیاری پزشکی منتشر می‌شود

۰۵اردیبهشت،

معاون آموزشی وزیر بهداشت از انتشار یافتن کلید آزمون دستیاری پزشکی روز ۶ اردیبهشت ماه بر روی سایت سنجش وزارتخانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر بهرام عین الهی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت در آزمون دستیاری پزشکی سال ۹۲ اقدامات و ابتکارات نرم افزاری و سخت افزاری به کاربرده تا ایمنی برگزاری آزمون را افزایش دهد و هیچ گونه ابهامی در نتیجه این آزمون ایجاد نشود.
 
وی اظهار داشت: برای طراحی سوالات از بهترین اساتید علوم پزشکی کشور استفاده کردیم که رتبه‌های این اساتید کمتر از دانشیار نبوده است.
 
معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: ۶ اردیبهشت ساعت ۱۸ کلید پاسخ آزمون بر سایت سنجش وزارتخانه قرار می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را ظرف مدت ۳ روز اعلام نمایند.
 
وی عنوان کرد: نتیجه اولیه آزمون نیمه اول خرداد ماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان می‌توانند ۱۰۰ رشته محل را انتخاب کنند و نتیجه نهایی را در نیمه دوم تیرماه ملاحظه کنند.
 
وی تصریح کرد: طبق نیاز سنجی‌های انجام شده در برخی رشته‌ها شاهد افزایش ظرفیت و در برخی دیگر کاهش ظرفیت را داشته‌ایم به طور مثال شاهد افزایش ظرفیت در رشته‌های جراحی اعصاب و ارتوپد برخلاف رشته‌های اطفال و داخلی بوده‌ایم.
 
وی در پایان به ارتقا دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: شاهد ارتقا چندین دانشگاه علوم پزشکی کشور به تیپ یک با ۴ شاخص بودیم که این شاخص‌ها عبارتند از سابقه حدود ۲۰ سال دارای هیئت ممیزه هرم ۲۰ درصدی دانشیار و استاد و ۵ رشته تخصصی و ۱۰ دوره فارغ التحصیلی است و از جمله این دانشگاه‌ها دانشگاه علوم پزشکی یزد، مازندران، بقیه الله،‌زاهدان،‌زنجان کاشان و ارومیه می باشند که این ارتقا سبب دلگرمی همکاران می‌ّبا شد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.