کلید راهیابی به کاخ الیزه

جام جم آنلاین: به نظر می‌رسد کلید راهیابی به کاخ الیزه نه در دستان اولاند و ساکوزی و حامیان همیشگی اشان، بلکه در دست نامزدهای احزاب راستگرا و چپگرایی است که از راهیابی به دور دوم انتخابات بازماندند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیستها اگرچه با یک و نیم درصد اختلاف، اما توانست در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از نیکولا سارکوزی، رقیب بالقوه خود پیشی گیرد.

وی بلافاصله یک روز پس از پیروزیش در پی جلب آراء طیف چپ، در هوای بارانی منطقه بوروتاین در شمال غرب فرانسه، خطاب به هوادارنش گفت: به اولین هدفمان دست یافتیم که همانا قرار گرفتن در جایگاه اول بود. بدستش آوردیم.

“درست است که پس از مدت طولانی، طیف چپ با ۴۴ درصد به بیشترین آراء دست یافت اما در محاسبه، ۴۴ درصد برابر با ۵۰ و اندی درصد نیست. ما باید کل آراء طیف چپ را جمع کنیم، تمامی آن را.”

اولاند که برای پیروزی بر راستگرایان در دور دوم انتخابات لحظه شماری می‌کند چاره‌ای جز جلب آراء طرفداران نامزدهای چپ همچون ژان لوک ملانشون ندارد.

احزاب چپ نیز برای شکست راستگرایان گزینه‌ای بهتر از آقای اولاند سوسیالیست ندارند.

در همین راستا، مارتین اوبری، دبیر کل حزب سوسیالیست گفت:به تمام کسانی که رای ندادند، یا به کسانی که به ما یا به جبهه ملی رای دادند و نیز به کسانی که نگرانند و به آنهایی که تجربه پنج سال اخیر تحقیرشان کرده است، باید به همۀ آنها بگوییم که مفهوم جمهوری دوباره زنده شده است، و تنها کسی که (برنامه) احیای جمهوری را ارائه می‌دهد فرانسوا اولاند است.

به نظر می‌رسد کلید راهیابی به کاخ الیزه نه در دستان اولاند و ساکوزی و حامیان همیشگی اشان، بلکه در دست نامزدهای احزاب راستگرا و چپگرایی است که از راهیابی به دور دوم انتخابات بازماندند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.