کمر درد

۲۳ آبان ،
ممتاز نیوز : کمر درد در این روزها به عنوان طاعون مدرن شناخته می گردد. به طور کلی ۷نفر از هر ۱۰نفر از این موارد رنج می برد. کمر درد به عنوان یکی از بیماری های اصلی در کارمندان پشت میز نشین شناخته می گردد، به طوری که در انگلستان از آن به عنوان دومین مشکل بزرگ پس از استرس نام می برند.نشستن به مدت طولانی یکی از بدترین رفتارها برای پایین کمر است. قوز کردن و حالت های بد راه رفتن نیز می توانند سبب ایجاد درد در گردن و بالای کمر شما بشوند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از کیهان ؛ رعایت نکات زیر می تواند به شما در رفع این مشکل بزرک کمک کند:
¤توجه کنید در طول روز و در حالی که پشت میز نشسته اید پاهایتان با زمین در تماس باشند و در غیر این صورت از استراحتگاه پا استفاده کنید. این سبب می گردد تا فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد شود و در نهایت میزان کمر درد را کاهش می دهد.
¤اطمینان حاصل کنید که در انتهای صندلی نشسته اید و شانه های شما نیز به طور کامل در بالای صندلی قرار گرفته باشد. لم دادن و از زیر در رفتن سبب می گردد تا ستون فقرات از حالت اصل خود خارج شده و مشکلاتی را برای شما به وجود آورد.
¤ در هنگام نشستن دقت کنید که زانوهایتان از قسمت فوقانی بدنتان پایین تر باشد یعنی پاهای شما باید شیبی به سمت پایین داشته باشد. این کار به طور ناخود آگاه سبب می گردد تا کمر شما صاف قرار بگیرد.
¤ سعی کنید به خودتان استراحت بدهید. به هیچ عنوان بیش از ۴۰ دقیقه مداوم پشت میز ننشینید و پس از هر میزان پشت میزنشینی حداقل ۵ دقیقه در محیط کار راه بروید و کمی حرکات کششی انجام دهید.
¤ فضای مناسبی را در مقابل پاهایتان ایجاد کنید و از شلوغ کردن فضای زیر میزتان پرهیز کنید تا فضا برای تکان دادن پا باشد.هرچند دقیقه پاهایتان را از زمین جدا کنید و مقداری آن ها را بکشید تا خون در آن ها به جریان بیافتد.
 

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.