کمک برخی از پزشکان افریقای جنوبی برای مرگ بهتر بیماران

به گزارش خبرگزاری افریقای جنوبی ؛ پرفسور ‘سین دیویسون’ استاد دانشگاه کیپ غربی روز پنجشنبه در سخنانی در کلوپ خبرنگاران در کیپ تاون گفته است که برخی از پزشکان به وی گفته اند که به طور پنهانی به مرگ بیماران سالمند و لاعلاج کمک کرده اند.

براساس این گزارش، یک استاد دانشگاه افریقای جنوبی خواستار اعطای مجوز قانونی به پزشکان برای کمک به مرگ این گونه بیماران شد.

به گفته این استاد دانشگاه که متولد نیوزیلند است ؛ این درخواست در واقع نوعی ترحم قانونی به بیماران سالمند است .

وی اضافه کرد: این اختیار باید به پزشک داده شود و انها نیز بایستی این کمک را بر مبنای یک پشتوانه قانونی انجام دهند.

دیویسون ؛ سال گذشته میلادی با ارایه درخواستی به دادگاه عالی این کشور خواستار کمک به کسانی شده بود که بدنبال خودکشی هستند.

وی همچنین گفته است که با رایزنی هایی که با برخی از سیاستمداران صورت داده؛ بدنبال ارایه پیش نویس لایحه ‘کشتن از سر ترحم ‘ به مجلس افریقای جنوبی است .

این استاد دانشگاه ۵۰ ساله در سال ۲۰۱۰ میلادی؛ بدنبال انتشار کتابش که در آن به کمک وی برای مرگ مادرش اشاره شده بود؛ از سوی پلیس نیوزیلند دستگیر و پس از مراحل قانونی به پنج ماه زندان محکوم شد.

دیویسون در کتابش گفته بود که در سال ۲۰۰۶ میلادی با تزریق مورفین به مادر پیرش که مبتلا به بیماری سرطان بود، کمک کرده است که راحت تر بمیرد.

وی که تا وقوع این جریانات رئیس بخش آزمایشگاه بیوتکنولوژی پزشکی قانونی در دانشگاه کیپ غربی بود ؛ در ماه می گذشته به همراه خانواده اش مجددا به افریقای جنوبی بازگشته است.

۱۵۵۲/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۶۸۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.