کمیته علوم حوزی بیشترین برنامه را نسبت به سایر گروهها ارائه کرد

۰۷م آذر ،

کمیته علوم حوزوی و دانشگاهی بیشترین برنامه را نسبت به سال قبل در میان سایر گروهها ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران ؛قدیمی مدیرکل امور نظارت و برنامه ریزی درسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری تحول و ارتقا محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که صبح امروز در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: برنامه های درسی نبض و قلب تپنده یک کشور به شمار می آید و متخصیصن جایگاه برنامه درسی را منشور و جان نظام می دانند.

وی افزود: امروز فرصتی پیش آمده که یکی از قوی ترین گروههای برنامه درسی در مجموعه حوزه های علوم انسانی که شامل ۳۰ گروه است شکل گرفته و امروز ۴ کمیته علوم حوزوی و دانشگاهی از روند برنامه ها خود که نسبت به سال قبل بیشترین برنامه را در میان سایر گروهها تصویب کرده اند بیان می کنند.

کمیته علوم حوزوی و دانشگاهی یکی از هوشمندانه ترین برنامه ها را در پی گرفته است
حمید پارسانیا عضو گروه  گسترش و برنامه ریزی مسئول کمیته علوم انسانی در ادامه گفت: نقش این گروه در میان سایر گروهها در نظام علمی و معرفتی است چنانچه این گروه به برنامه ریزی مربوط به مراکز آموزشی دانشگاهی و در کنار و حاشیه حوزه شکل گرفته است و هم اکنون تعداد زیادی از این مراکز آموزشی در کنار حوزه ها وجود دارند که عبارتند از پژوهشگاه حوزه و  دانشگاه ،دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم، دانشگاه علوم رضوی ،دانشگاه اصول دین که جمعاً ۱۳ مرکز گروه گسترش علوم حوزوی این مرکز را پوشش می دهند.

وی افزود: ایجاد یک ارتباط بین معرفتی مدرن از جمله مهمترین ویژگی این گروه است که البته در بسیاری از موارد با مرجعیت علمی همراه شده است.

پارسانیا تصریح کرد: ارتباط بین حوزه و دانشگاه ایجاد فرهنگ‌،تاریخ و نظام معرفتی از نقش های این برنامه گروه گسترش برنامه ریزی است که یکی از هوشمندانه ترین فعالیت ها را در پی گرفته است.

وی تصریح کرد: در دو دهه اول تشکیل این گروه فعالیت ها به صورت خودجوش بوده که از ناحیه ۲ گروه که  عبارتند از دانشجویانی که به حوزه می روند و یا حوزویانی که به دانشگاه می روند شکل گرفته است نقشی که می‌تواند در شرایط مطلوب شکل بگیرد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.