کمیته بین المللی المپیک، مقام های ورزشی پاکستان را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کراچی، این اتهام می تواند به تعلیق حضور ورزشکاران پاکستان در بازی های المپیک لندن بیانجامد.

‘سید عارف حسن’ رییس انجمن ملی المپیک پاکستان (POA) روز شنبه گفت: کشورش در صورت برطرف نشدن مشکل رویارویی با هیات ورزش های پاکستان ممکن است با تحریم روبرو شود.

بر اساس سیاست ورزشی پاکستان، هیچ یک از روسای فدراسیون های ورزشی ملی این کشور نمی توانند بیش از دو دوره در مقام خود باقی بمانند و بر این اساس هیات ورزش های پاکستان خواستار پیروی انجمن ملی المپیک این کشور از این قانون است.

این در حالیست که حسن تاکید کرد انجمن ملی المپیک پاکستان نهادی خودمختار و غیروابسته است که تنها از مقررات کمیته بین المللی المپیک پیروی می کند.

به گفته حسن، کمیته بین المللی المپیک روز دوشنبه هر دو طرف را احضار کرده است تا بطور شفاف و آشکار بگوید که هرگونه مداخله دولت در مسایل انجمن ملی المپیک غیر قابل پذیرش بوده و ممکن است اشتباهاتی پیش آمده باشد.

حسن که در فوریه سال جاری میلادی برای سومین دوره به عنوان رییس انجمن ملی المپیک پاکستان برگزیده شد، گفت: بر اساس منشور کمیته بین المللی المپیک، مداخله سیاسی و دولتی پذیرفته نیست و می تواند منجر به لغو عضویت در این کمیته و تحریم شرکت ورزشکاران پاکستان در بازی های المپیک شود که بسیار خطرناک است.

بر این اساس، دو طرف برای حضور در برابر کمیته بین المللی المپیک در روز دوشنبه در سوییس احضار شده اند.

مترجمام**۱۴۸۶**۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۷۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.