لادا وستا با لباس مسابقه وارد میشود + تصاویر

گردآوری توسط گروهخودرو ممتاز نیوز

لادا اینک با مشارکت و پشتیبانی رنو و نیسان می‌کوشد، تصویری جدی از خود به نمایش بگذارد. مدل جدید وستا (Vesta) که در نمایشگاه مسکو رونمایی شد نیز حاصل همین تلاش است. خودرویی که اواخر سال ۲۰۲۴ جانشین مدل پیر و قدیمی پریورا خواهد شد. اما برنامه لادا برای وستا به مدل سدان خیابانی آن محدود نخواهد شد و همانند خودروسازان مطرح، یک نسخه مسابقه‌ای و اسپرت از آن نیز تدارک دیده می‌شود. وستا اسپرت ویژه مسابقات WTCC در حال حاضر تنها یک طرح مطالعاتی است. اما می‌تواند اولین حضور لادا در فصل ۲۰۲۴ مسابقات WTCC را رقم بزند.

این خودرو می‌تواند تصویر ذهنی افراد از لادا را نیز بهبود بخشد. در واقع لادا با نمایش مدل مسابقه‌ای وستا، تصویری چابک و جوان‌پسند از آن را در همان ابتدا ایجاد می‌کند.

برای شرکت در این مسابقات، شرکت ملی نفت روسیه نیز به عنوان اسپانسر لادا مطرح است.

اما نگاهی داشته باشیم به مدل استاندارد سدان وستا که این هفته در نمایشگاه خودروی روسیه رونمایی شده و ظرف ۱۸ ماه آینده به خط تولید خواهد آمد. طراحی این مدل توسط استیو مارتین که سابق بر این برای مرسدس بنز و در پروژه‌هایی چون بنز کلاس ML و GL و همچنین ولوو در مدل‌های XC60، V60 و S60 همکاری و فعالیت نموده، طراحی شده است. این خودرو در اصل یک خودروی صندوقدار چهار درب کلاسیک است. نسخه پنج درب همین خودرو با شاسی بلندتر به صورت کراس آور و با نام XRay 2 عرضه خواهد شد. پیشرانه این خودروها از چهار موتور جدید تشکیل شده که بین ۸۷ تا ۱۱۴ اسب بخار توان خواهند داشت.

آفتاواز این دو خودرو را روی یک پلتفرم جدید با نام لادا B خواهد ساخت که توسط شرکت مادر یعنی رنو-نیسان تدارک دیده شده است. این همان معماری و پلتفرمی است که در کلاس B و برای خودروهای نیسان میکرا، جوک، لوگان و داتسون استفاده شده است.

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی جلو

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی جلو

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی جلو

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی از سمت راست

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی جلو

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی سمت چپ

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی عقب

 لادااستادا از جلو

لادا شاسی بلند ایکس ری از جلو

 لادا شاسی بلند ایکس ری از پشت

 لادااسپرت ویژه مسابقه-نمای بیرونی عقب


بانک اطلاعات خودرو
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.