لاریجانی:انقلاب اسلامی ؛عامل شکل گیری حرکت درخاورمیانه

۲۸م دیماه ،


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در دهمین همایش بین المللی «بانوان قرآن پژوه» با بیان اینکه جریانات تندرو بهانه به دست عده ای داده است تا به قرآن و اسلام توهین کنند افزود: این گروه های تندرو گرچه ظاهر بزک کرده دارند اما پشت صحنه دارند.

وی گفت: خانم بی نظیر بوتو اول وزیر پیشین پاکستان که یک شخصیت با سابقه سیاسی است و در عملیات تروریستی کشته شد دربارهٔ گروه های تندرو گفته است که در تشکیل این گروه ها سه ضلع وجود دارد که یکی از آنها آمریکا و انگلیس به عنوان طراح و هدایت کننده و ضلع دیگر بعضی کشورهای عربی منطقه است که پول و امکانات در اختیار این گروه ها می گذارند و ضلع سوم را که عملیات اجرایی است پاکستان انجام می دهد.

لاریجانی افزود: در بدو تشکیل این گروه های تندرو اهدافی وجود داشت ازجمله اینکه چهره ای مشوش از اسلام درست کنند و یا شاید برای مقابله با شوروی سابق بود که البته هر دوی این علل قابل جمع است.

وی گفت:  این گروه ها امروز مشکلاتی برای اسلام به وجود آورده اند همچنین گوشه ای از این گروه ها در سوریه فعال می باشند که کارهای سخیفی در آنجا انجام می دهند.

رئیس مجلس با بیان اینکه تفکر اسلامی همراه با انقلاب اسلامی و با فکر حضرت امام (ره) جریان هایی در جهان به وجود آورده است  افزود: این جریان ها حیات دارند و زنده می باشند و حرکت پویا و زنده ای که در منطقه خاورمیانه شکل گرفته مربوط به کسانی است که اهل تفکر قرآنی و مجاهدت می باشند.

لاریجانی گفت: این فکر از تفکری که امام از آن به عنوان اسلام ناب محمدی یاد کرده نشأت گرفته و حرکتی رو به رشد است لذا آنها نگران می باشند و گاهی کارهای سخیف انجام می دهند.

وی افزود: ما نباید آزرده شویم و از این کارها لطمه ای به اسلام و قرآن وارد نمی شود چرا که آنها سقوط کرده اند و این اعمال آنها نشان دهنده عمق نگرانی آنهاست، لذا باید در ادامه مسیر خود بیشتر مُصِر باشیم.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بانوان قرآن پژوه شرکت کننده در این همایش گفت: شما افتخار انس با قرآن را دارید و در زندگی خود بهترین را که همان قرآن کریم است برگزیدید و پیامبر اکرم نوید می دهد که ان شاء ا… با همین کتاب الهی محشور شوید.

لاریجانی با بیان اینکه قرآن کتاب کامل و جامع و شاید مهمترین سند تاریخ بشریت در تعریف سعادت انسان است افزود: انس با قرآن برتر از ذکر است.

وی با اشاره به اینکه ذکر بالاترین فعل یک انسان است گفت: بسیاری از مشکلاتی که در جوامع وجود دارد به خاطر غفلت از ذکر است و اگر انسان، محبوب خود را همیشه به خاطر داشته باشد دچار غفلت زدگی نمی شود.

رئیس مجلس افزود: هم اکنون دو نوع تمدن را در جهان می بینیم که یکی تمدن غرب و دیگری تمدنی است که جوانه های آن در دهه های اخیر در حال شکوفایی است.

لاریجانی با اشاره به اینکه تمدن غرب حیات معنوی را کنار گذاشت گفت: اگر گاهی آنها از معنویت سخن می گویند برای کمک به حیات مادی است.

وی در عین حال افزود: غربی ها در حیات مادی خود سامان دهی منظمی کردند و به عقلانیت، تدبیر، نظم، مشارکت، ادب و حقوق انسان توجه  و به همین سبب  پیشرفت کردند، در حالی که بسیاری از این مختصات از جمله عقلانیت، ادب و مشارکت جزو سنت های تفکر اسلامی است و قرآن سعادت انسان را در دو وجه حیات مادی و معنوی می بیند.

دهمین همایش بین المللی «بانوان قرآن پژوه» با رویکرد شناخت عظمت و فضیلت سوره مبارکه یاسین در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.

وزیر ارشاد: وجود ۲۰ هزار پایان نامه قرآنی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از۲۰ هزار پایان نامه در مقاطع تحصیلات عالی در زمینه قرآن درکشور وجود دارد.

سیدمحمد حسینی در دهمین همایش بین المللی«بانوان قرآن پژوه» افزود: وجود این تعداد پایان نامه نشان می دهد مردم ما در معرفت، تدبر در قرآن و فهم مضامین بالای قرآنی پیشتاز می باشند.

وی گفت: اگر جامعه ما با قرآن آشنا باشد نگرانی از هجمه های فرهنگی نخواهیم داشت و جامعه قرآنی از قدرت نرم و بالایی برخوردار است و نه تنها از فرهنگ خود صیانت می کند بلکه دیگر فرهنگ ها را هم به چالش می کشد و با تهاجم فرهنگی مقابله می کند.

حسینی همچنین نقش بانوان را در ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر دانست و افزود: اگر بانوان جامعه ما قرآنی باشند در جامعه و خانواده منشأ اثر خواهند بود.

وی گفت: نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و در رشد و اعتلای کشور بی بدیل است و بخش عمده ای از استقامت، پایداری و ایثار که در ملت ما وجود دارد مدیون بانوان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: اگر قرآن در همه امور نصب العین ما باشد قطعاً موفقیت های بیشتری نصیب ما خواهد شد.

حسینی گفت: بهتر است در گزینش نیروها و مدیران جامعه،کسانی را که احاطه بیشتری بر قرآن دارند و در عمل قرآنی می باشند، مقدم داریم.

وی افزود: اگر در رسانه ها، فعالیت های اجتماعی و در قوای سه گانه و دستگاه ها و در همه امور به وظیفه قرآنی خود عمل کنیم مطمئناً بسیاری از نابسامانی های جامعه از بین خواهد رفت.

حسینی گفت: اینکه دشمنان ما قرآن سوزی می کنند و به پیامبر اکرم (ص) و اسلام توهین می کنند به سبب اثربخشی ای که قرآن و پیامبر دارند، است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از بدو اسلام وجود داشته است افزود: آنها با اسلام مخالف می باشند و اگر قدرت داشتند نسل مسلمانان را بر می چیدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرآن ،کتاب حکمت است و هیچ تناقضی در آن وجود ندارد گفت: سوره یاسین قلب قرآن است و اگر این سوره بر قلب انسان تطبیق یابد، انسان در مسیر صراط مستقیم گام بر خواهد داشت.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.