لاریجانی:هرقدر پایه‌های دینی مردم قوی‌تر باشد منافع ملی جمهوری آذربایجان بهتر حفظ می‌شود

۲۸اردیبهشت،

دیدار رییس اداره دینی مسلمانان قفقاز با رییس مجلس؛

رییس اداره دینی مسلمانان قفقاز و شیخ‌الاسلام جمهوری آذربایجان بعد از ظهر امروز با علی لاریجانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانممتازنیوز، رییس مجلس شورای اسلامی بعداز ظهر امروز در دیدار رییس اداره دینی مسلمانان قفقاز و شیخ‌الاسلام جمهوری آذربایجان با تاکید بر اهمیت نشر و گسترش آثار و معارف اهل بیت در جمهوری آذربایجان گفت: گسترش معارف دینی اهل بیت در جمهوری آذربایجان سبب شکوفایی و پیشرفت و عامل قدرت و پایداری این کشور خواهد بود.

لاریجانی تصریح کرد: هرچه پایه‌های دینی مردم قوی‌تر باشد منافع ملی جمهوری آذربایجان بهتر حفظ می‌شود.

وی روابط دو کشور را فراتر از حسن همجواری و همسایگی دانست و افزود: پیوندهای دینی، مذهبی و تاریخی دو ملت، مهم‌ترین بستر مناسبات نزدیکی و برادرانه هر کشور می‌باشد.

وی بر اراده رهبران جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همه جانبه همکاری‌های برادرانه فی‌مابین تاکید کرد.

لاریجانی همچنین همکاری‌های اقتصادی را جزو مهمی از روابط دو کشور دانست و افزود: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات ایرانی و جمهوری آذربایجان برای گسترش روابط دوستانه فی‌مابین بهره گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش‌ها و کوشش‌های آقای پاشازاده رییس اداره دینی مسلمانان قفقاز و شیخ‌الاسلام جمهوری آذربایجان برای گسترش معارف دینی در این کشور قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین الله شکور پاشازاده رییس اداره دینی مسلمانان قفقاز و شیخ‌الاسلام جمهوری آذربایجان روابط دو کشور را مبتنی بر پایه‌های عمیق دوستی و برادری و پیوندهای مذهبی خواند و افزود: مردم جمهوری آذربایجان هیچ‌گاه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی ایران را در روزهای سخت فراموش نخواهند کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای گسترش معارف دینی در جمهوری آذربایجان گفت: از زمان استقلال جمهوری آذربایجان کارها و اقدامات فراوان و موثری برای گسترش معارف دینی در این کشور صورت گرفته است.

وی در این دیدار گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای گسترش معارف دینی از قبیل ایجاد دانشگاه اسلامی، ساخت مساجد و حوزه‌های دینی در این کشور ارائه داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.