لاریجانی: روابط ایران و پاکستان زمینه‌ساز ثبات و پایداری در منطقه است/موجوداتی که با زور سرنیزه وارد افغانستان شده‌اند دوام نمی‌آورند

به گزارش خبرآنلاین، سید نایر حسین بخاری رییس مجلس سنای پاکستان مهمان امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.
علی لاریجانی رئیس مجلس با خیر مقدم به همتای خود، پاکستان را کشور همسایه، دوست و برادر ایران دانست و گفت: روابط تاریخی ایران و پاکستان ثبات و پایداری برای منطقه به ارمغان آورده است.
وی تصریح کرد: در چند سال اخیر شرایطی در کشور پاکستان ایجاد شد که رفاقت و دوستی ایران و پاکستان را بسی عمیق‌تر کرد. در مسائل اقتصادی نیز سطح روابط تجاری ایران و پاکستان رشد خوبی داشته و رایزنی‌های ما در این زمینه خوب بوده است.

لاریجانی بعد از سخنرانی رییس مجلس سنای پاکستان، نیز با بیان اینکه یکی از پروژه‌های جمهوری اسلامی ایران با پاکستان پروژه لوله گاز است، گفت: این پروژه، طولانی‌ مدت است که ان‌شاء‌الله در آینده محقق می‌شود، البته پروژه‌های دیگری در زمینه راه‌های ترانزیتی بین دو کشور در دست اجراست.

وی همکاری ایران و پاکستان را در ایجاد ثبات در افغانستان موثر دانست و افزود: موجوداتی که با زور سرنیزه به افغانستان وارد شده‌اند، نمی‌توانند دوام بیاورند. بنابراین کشورهای منطقه باید امنیت و آرامش را در کشورهای منطقه به وجود بیاورند.

رییس مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه مشکل سیاسی و امنیتی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان اظهار داشت: البته در منطقه شرق ایران گاهی مسائلی از سوی افراد شرور به وجود می‌آید که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را با مسئولان پاکستان در میان می‌گذارد و امیدواریم که این مسائل حل شود. روابط سیاسی بین ایران و پاکستان بسیار عمیق است و سعی می‌کنیم این روابط را عمیق تر کنیم.

تقدیر مجلس از “جلوه‌های خودباوری” کمیته امداد
گفتنی است رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز از ۱۵ نفر از جلوه‌های خودباوری کمیته امداد امام خمینی (ره) در صحن علنی پارلمان تقدیر کرد.

در این جلسه از مرتضی لطفی خلبان و کارشناس ارشد فضا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین فلسفی‌راد امام جمعه شه مود، ابوالقاسم خسروی نماینده تربت حیدریه، رحیمی زارع نماینده شریف‌آباد، سید‌جواد هاشمی رئیس دانشگاه پیام‌نور سپیدان، محسن قدیران‌فر‌ عضو کانون درخشان دانشگاه تهران، ساناز چگینی دارای معدل الف در کارشناسی ارشد گیاه پزشکی، یاسر رحیمی دندان پزشک، سلمان نظری شیر‌کوهی مدرس دانشگاه، محمد‌رضا کارگر پزشک، حبیب‌الله پزشک و دانشجوی نخبه کشوری، مریم میر‌احمد پزشک و دانشجوی نمونه دانشگاه، سید‌جواد هاشمیان مجری طرح اشتغال، صنوبر خسروانی مجری طرح اشتغال و صاحب‌علی اصغری بخش‌دار سرین و مدیر‌عامل سهام عدالت استان اردبیل، تقدیر به عمل آمد.

/۲۹۲۲۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.